Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Hřib provokuje řidiče: Tak tady bude ten nový přechod! I chodcům patří ulice, rýpe do kritiků

    Primátor Zdeněk Hřib to myslel jistě dobře a upřímně, svými řečmi a postoji však českým hudebníkům v Číně dost zavařil. | foto: Profimedia.cz

    Tak trochu to bije do očí. Zdeněk Hřib na sociálních nadšeně prezentuje dílčí úspěchy, nové světelné dílo ve vestibulu metra Florenc, projekty na humanizaci magistrály, nyní zase například propaguje finanční sbírku na víceúčelový vrtulník pro Ukrajinu. Byť je ovšem náměstkem primátora pro dopravu, jsou to právě pražští řidiči, koho Hřibova politika těší nejméně ze všech. A místy to až vypadá, jako by si bývalý šéf města jejich hněv užíval!

    Působí to tak třeba i z jeho posledního videa, které se týká právě zmíněné humanizace magistrály.

    Zdeněk Hřib už před časem vychválil květnové usnesení Prahy umístit na hlavní tah přímo před budovu Hlavního nádraží přechod. Odezvou mu byla silná kritika, že magistrála právě v tomto místě věčně stojí už tak a přechod všechno jenom zhorší.

    Známý pražský pirát ale na kritiky čile reagoval, magistrálu označil za „bolavou jizvu města“ a vypustil i řidiči nejvíce kritizovanou větu, že „pěší doprava je přeci také doprava“. Také se nechal slyšet, že lidé raději chodí po povrchu než pod zemí.

    Některé dokonce i hodně útočené komentáře si ale Hřib vůbec nebere. Naopak. Řidičům teď zabrnkal na nervy znovu, když vzal kameru a vydal se k magistrále i se svým týmem.

    „Tady uděláme nový přechod k nádraží,“ usmívá se hned zkraje videa, ve kterém pak dále vysvětluje, proč se přechodu není třeba bát.

    „Na magistrále už úspěšně funguje, například u muzea, kde chodci přechází, když auta stejně musí stát na červenou,“ říká Hřib.

    Vysvětlení ovšem poněkud hapruje. Na magistrále před Hlavním nádražím není žádná křižovatka a žádný semafor, kde by auta „stejně musela stát na červenou“. Na onu červenou budou muset stát teprve až ve chvíli, kdy tam přechod vznikne, a už tak věčné kolony v dopravních špičkách v tomto úseku magistrály jenom prodlouží.

    Náměstek pro dopravu v komentářích opět čelil převážně kritice. Jeden z mnoha komentujících mu například vzkázal, že přechod na magistrále je zločinem proti plynulosti dopravy.

    „Magistrála je komunistický zločin proti Praze. Je to několikaproudová silnice dálničního typu, která rozděluje přímo v historickém centru neprostupně město,“ opáčil mu Hřib.

    Ozval se dokonce i šéf strany Motoristé Sobě Petr Macinka.

    „Komunisti postavili magistrálu, tak ji vy dnes „zrušíte“, asi v rámci hrdinského boje s Brežněvem. Je vám jedno, co se stane se stotisíci auty denně, protože podle Pirátů jsou motoristé v nich podlidé. Dovoluji si připomenout, že komunisté postavili také metro. To také zrušíte?“ napsal Zdeňku Hřibovi. Ten ale jeho odpověď ponechal bez odezvy.

    Vznik přechodu na magistrále je samostatným projektem, jde ale ruku v ruce se zamýšlenou obří rekonstrukcí Hlavního nádraží. Hřib vypíchl i záměr konečně zvelebit Vrchlického sady, skrze které by dokonce přímo před budovou měla vést tramvaj.

    Fotogalerie