Středa 1. května 2024, Svátek práce

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Mileniálové potáhnou internetové nákupy na Valentýna, ukázal průzkum

    Češi i o Valentýnu využívají online nákupu potravin a dárků. | foto: Autor: Twitter/Rohlik.cz

    Za více než třetinou všech valentýnských dárků nakoupených na internetu budou letos stát mileniálové. Ukázal to průzkum pro online supermarket Rohlik.cz. Častěji k nákupu po internetu sáhnou ženy, nejčastějším dárkem budou cukrovinky. Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos pro Rohlik.cz.

    Průzkum ukázal, že z lidí, kteří letos valentýnský dárek pro svého partnera koupí na internetu, bude 34,2 % ve věku 25–34 let. Hojně budou ve webových prohlížečích a aplikacích nakupovat i lidé ve věku 18–24 a 35–44 let. Z 60 % si po internetu objednají dárek ženy.

    Valentýnský sortiment už tradičně opanují cukrovinky: partnerovi je plánuje koupit téměř 52 %. Květinou chce svého blízkého potěšit necelých 36 % lidí, kosmetikou či parfémem necelých 18 % a alkoholem nebo lístky na kulturní událost kolem 13 %.

    „Právě o sortiment, jako je čokoláda, květiny, sekty nebo vína, je na Valentýna u zákazníků velký zájem. Na Rohlíku těsně před 14. únorem i přímo na den svatého Valentýna narůstá prodej u vyjmenovaných položek až v řádu stovek procent,“ komentuje mluvčí Rohlik.cz Denisa Ladka Morgensteinová.

    Generace Z volí jako dárek erotické pomůcky, v oblibě jsou i šperky

    Během svátku zamilovaných se mezi dárky často objeví i erotické pomůcky. Ty letos plánuje nakoupit necelých 8 % respondentů. Suverénně nejčastěji jde o nejmladší generaci Z, kdy jejich nákup plánuje 17 % lidí. Oproti tomu šperk svému protějšku nejčastěji – v 17 % případů – pořídí lidé ve věku 35–44 let. Průzkumu se zúčastnilo 800 respondentů, sběr dat proběhl ve dnech 9.–10. února 2023.

    Přímo online supermarket Rohlik.cz je ale na zvýšenou poptávku připraven. Internetový prodejce potravin navíc letos opět představuje valentýnskou kampaň Rohlinder 2.0, ve které následuje úspěch loňského roku, kdy nabídl zákazníkům hravou parafrázi populární seznamovací aplikace Tinder. I na Rohlíku tedy mohou zákazníci najít svůj dokonalý „match“ v podobě všeho, co potřebují k nastolení té nejlepší valentýnské atmosféry.

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 11:58 čtvrtek 15. června 2023. Anketa je uzavřena.

    • Super
      3
    • Tvl
      3
    • Haha
      2
    • Cože
      2
    • Trapas
      2
    • Sladký
      2