Po útocích na místa, která s neziskovkou sympatizují a označila se jako HateFree Zone, se na internetu objevil čtyřicetimilionový rozpočet projektu Kampaň proti násilí z nenávisti.
Je to tříletý rozpočet celostátního projektu Úřadu vlády, jehož je HateFree Culture součástí. Peníze jdou třeba i na fungování ne tak známé právnické organizace In IUSTITIA, která má poskytovat právní pomoc obětem násilí.
HateFree Culture nedostává tedy zmíněných celých 40 milionů, ale méně než polovinu. „Na nás tam spadá kolonka mediální kampaň. A většina kolonky vysílací časy,“ řekl pro Expres koordinátor projektu Lukáš Houdek.
Nákup vysílacích časů v TV a v rádiu, tedy reklam a prostoru pro Hate Free Culture v pořadech, a výlep reklamních plakátů, reklama v tisku i na internetu spolu s pronájmem reklamních ploch a veřejnými promo akcemi vyjde na necelých 10 milionů, přesněji na 9 880 000 korun.
Zmíněná kolonka „Mediální kampaň“ zahrnuje částku přes 7,63 milionu korun a skládá se z mnoha aktivit:
* Reklamní kampaň na Facebooku
* Práce grafika (vizuální koncept a komiks - 80 kusů)
* Práce koordinátora ( 20 tisíc hrubého)
* Registrace ochranné známky
* Reklamní předměty (placky, bannery, letáky, pohlednice, atd.)
* Psaní článků na blog a rešerše
* Umělecká tvorba (15 sérií 2D umění, 10 performancí, 10 filmů - videoart)
* Výstavy (20 - 30x)
* Monitoring obsahu v diskuzích na internetu
* Videa (3 spoty, 1 videoklip, 50 video reportáží z HateFree zón a akcí v regionech)
* Reklamní spot v rádiích (6x)
* Soutěž o Hate Free píseň (výroba a produkce 3 vítězných singlů a 1 videoklipu
* Navržení, správa a hosting webu HateFree Culture
* Znělka projektu
Webu Parlamentnilisty.cz už před časem o HateFree Culture expert na extremismus Miroslav Mareš řekl, že sice utvrzuje prouprchlickou scénu ve svém konání, ale protiuprchlické skupině dává další důvod k internetovým přestřelkám.
Odpůrci vyčítají iniciativě HateFree především to, že je financovaná státem.
„Čtyřicet milionů vyhozených z okna na zbytečnosti, nazývané zde ,šířením dobré praxe‘. Za tytéž peníze by se dala postavit mateřská školka, menší domov důchodců, denní stacionář a podobná smysluplná aktivita,“ řekl mediální odborník Petr Žantovský serveru o Kampani proti násilí z nenávisti.