„Linky metra C a D budou autonomně řízené bez strojvedoucích! Dali jsme zelenou přípravám pro nový automatizovaný provoz metra. Díky tomu budeme moci snížit na minimum intervaly na lince D a zvýšit kapacitu nejvytíženější linky metra C až o 20 procent. Na Céčku v současnosti dosahujeme nejkratších intervalů 115 vteřin a s novým zabezpečením se dokážeme dostat na 90 vteřin,“ pochlubil se Zdeněk Hřib (Piráti) na svém Facebooku.
„Spolu s Dopravním podnikem vyhlásíme soutěžní dialog na dodávku 69 nových plně automatických vlaků bez strojvedoucích, bezpečnostních stěn na nástupištích a dopravního systému včetně vybavení depa a dispečinku. Co bylo ještě nedávno v českém prostředí nemyslitelné, bude během několika let skutečnost,“ doplnil náměstek pro dopravu.
V původním příspěvku měl ještě důležitý údaj, který se týkal toho, na kolik by to celé vyšlo. Šlo o 86 miliard. Později ho ale raději odstranil. Zřejmě se zalekl reakcí, které pod jeho statusem začaly rychle přibývat.
„Raději magistrát bez Pirátů, než metro bez řidičů,“ vzkázal mu Libor.
„Evidentně má město peněz dost. V tom případě nerozumím těm výmluvám na nemožnost dostavět vnitřní okruh z důvodu nedostatku financí,“ zamyslel se Karel.
„Zakázka Metra D se vyšetřuje a dojde k posunu na 2031. Co k tomu asi tak dodat,“ přidal své pochyby nad plánovaným termínem Martin.
Trocha kritického myšlení a selský rozum by jistě pomohl i samotnému Hřibovi, který se dál opájí vizemi ve své světě, aniž by si podíval pravdě a realitě do očí.
„Neumíme v Praze opravit ani jeden most a budeme básnit o autonomně řízeném metru? Tak určitě,“ utrousil Daniel.
„Když vidím, jak Piráti zkazili tak prostou věc, jakou je digitalizace technických průkazů, svěřit jim automatizaci řízení se mi jeví jako hazard s lidskými životy,“ shrnul s jistou dávkou nadsázky Marek, který poukázal na zhroucení systému občanek v elektronické podobě, jenž aktuálně hýbe Českem.
„V Praze nejdřív v roce 2050,“ doplnil Vít. Co se uvedení nových souprav do provozu týče, jistě není daleko od pravdy. Rozhodně se jí blíží víc než sám Hřib.
Fotogalerie |