Středa 4. prosince 2024, svátek má Barbora
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Nefungují ani digitální občanky, metro bez řidiče je hazard, smějí se lidé Hřibovi

    Co příspěvek, to perla! Kdyby Zdeněk Hřib (Piráti) za každý příspěvek na sociální síti, který vyvolá bouři nevole, dostával deset korun, je z něj milionář. A může s klidným svědomím odejít na vejminek do Slavičína. Náměstek pro dopravu nyní přišel s vizí pražského metra bez řidičů. Týkalo by se to linek C a D a celá legrace by vyšla na 86 miliard.

    „Linky metra C a D budou autonomně řízené bez strojvedoucích! Dali jsme zelenou přípravám pro nový automatizovaný provoz metra. Díky tomu budeme moci snížit na minimum intervaly na lince D a zvýšit kapacitu nejvytíženější linky metra C až o 20 procent. Na Céčku v současnosti dosahujeme nejkratších intervalů 115 vteřin a s novým zabezpečením se dokážeme dostat na 90 vteřin,“ pochlubil se Zdeněk Hřib (Piráti) na svém Facebooku.

    „Spolu s Dopravním podnikem vyhlásíme soutěžní dialog na dodávku 69 nových plně automatických vlaků bez strojvedoucích, bezpečnostních stěn na nástupištích a dopravního systému včetně vybavení depa a dispečinku. Co bylo ještě nedávno v českém prostředí nemyslitelné, bude během několika let skutečnost,“ doplnil náměstek pro dopravu.

    V původním příspěvku měl ještě důležitý údaj, který se týkal toho, na kolik by to celé vyšlo. Šlo o 86 miliard. Později ho ale raději odstranil. Zřejmě se zalekl reakcí, které pod jeho statusem začaly rychle přibývat.

    Navrhovaná podoba metra D vzbudila velké vášně. Některým připomíná horečnou výstavbu panelových domů.

    Primátor Zdeněk Hřib se projel prázdným metrem. V dnešní době už dost nevídaná věc...

    „Raději magistrát bez Pirátů, než metro bez řidičů,“ vzkázal mu Libor.

    „Evidentně má město peněz dost. V tom případě nerozumím těm výmluvám na nemožnost dostavět vnitřní okruh z důvodu nedostatku financí,“ zamyslel se Karel.

    „Zakázka Metra D se vyšetřuje a dojde k posunu na 2031. Co k tomu asi tak dodat,“ přidal své pochyby nad plánovaným termínem Martin.

    Trocha kritického myšlení a selský rozum by jistě pomohl i samotnému Hřibovi, který se dál opájí vizemi ve své světě, aniž by si podíval pravdě a realitě do očí.

    Dočkáme se metra bez řidiče? Hřib je optimistou...

    „Neumíme v Praze opravit ani jeden most a budeme básnit o autonomně řízeném metru? Tak určitě,“ utrousil Daniel.

    „Když vidím, jak Piráti zkazili tak prostou věc, jakou je digitalizace technických průkazů, svěřit jim automatizaci řízení se mi jeví jako hazard s lidskými životy,“ shrnul s jistou dávkou nadsázky Marek, který poukázal na zhroucení systému občanek v elektronické podobě, jenž aktuálně hýbe Českem.

    „V Praze nejdřív v roce 2050,“ doplnil Vít. Co se uvedení nových souprav do provozu týče, jistě není daleko od pravdy. Rozhodně se jí blíží víc než sám Hřib.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 16:29 sobota 25. května 2024. Anketa je uzavřena.

    • Super
      30
    • Sladký
      6
    • Haha
      5
    • Cože
      4
    • Trapas
      4
    • Tvl
      4