Čtvrtek 9. května 2024, svátek má Ctibor

• Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

Svědectví Čecha z Rhodosu: Zavolal jsem delegátce, položila mi telefon! Co na to říká cestovka?

Situace na ostrově Rhodos je opravdu kritická a ministerstvo zahraničí žádá cestovní kanceláře, aby na místo neposílaly další lidi. Na ostrově se stále nachází tisíce Čechů, některým už se povedlo z ostrova odletět díky speciálním repatriačním letům a někteří se na ostrově stále nachází. Jedním z nich je i Pavel s rodinou, který je klientem CK Blue Style a o celém průběhu evakuace nás informuje. Redakci Expres.cz se podařilo získat i vyjádření zmiňované cestovní kanceláře.

Redakce Expres.cz přinesla výpovědi Čechů, kteří se na ostrově momentálně nachází. Jedním z nich je i Pavel s rodinou, kteří před požárem utíkali desítky kilometrů, spali v opuštěných stodolách a stěžovali si na komunikaci s cestovní kanceláří Blue Style, jež s nimi údajně přerušila kontakt a odmítla pomoci.

„Jsme o. k. Bohužel se v hotelu i v CK Blue Style tvářili do poslední chvíle, že je vše o. k. Z hotelu jsme utekli na poslední chvíli a bez věcí. Ušli jsme kolem deseti kilometrů, bez informací, bez podpory a zájmu cestovky. Už jsme v jiném hotelu, kde budeme spát, ale co bude dál, nevíme. Doufáme, že nám všechno neshořelo,“ popsal Pavel.

Pavel s rodinou následně absolvovali několik dalších evakuací a podle jeho vyjádření s nimi cestovní kancelář nekomunikovala. Rodina ani nevěděla, zda odletí do Prahy bez dokladů a věcí, či bude muset odjet na jiné místo na ostrově. Nakonec na ostrově museli zůstat.

„Vyrážíme směrem do Rhodosu, opět bez podpory a kontaktu cestovky, od první evakuace uplynulo 26 hodin,“ zmínil Pavel o dalším průběhu evakuace na ostrově, kdy už museli mít v určitých oblastech nasazené respirátory.

„Velké nesnáze nekončí, dostali jsme se někam na okraj Rhodosu, ale bohužel zde nejdou žádné taxi zóny. Když jsem se dovolal delegátce, odmítla nám pomoci a položila telefon! Do hotelu nás odvezli místní. Jsou neskuteční! Zřejmě nás čeká další noc na zemi, v hotelu o nás nevědí,“ popisuje Pavel, který je na ostrově s rodinou se dvěma dětmi, svoje strasti.

Pár hodin poté učinila CK Blue Style prohlášení a na své facebookové stránce uvedla aktuální informace. Redakce Expres.cz se s cestovní kanceláří spojila. Sdělila nám, že všechny své klienty obvolala a zařídila jim repatriační lety.

„Vypravujeme repatriační speciál na Rhodos, kterým klienti odletí v pondělí ráno v 9 hodin. Další pak poletí naším letem ve 22:55 hodin. Děkujeme všem za jejich trpělivost. Postupně budeme všechny kontaktovat,“ uvedla CK Blue Style.

Někteří lidé museli odletět bez svých věcí a dokladů, které se nachází v hotelech, do nichž v momentální situaci není umožněn přístup. Transfer věcí z hotelů se bude zajišťovat později. Evakuace od CK Blue Style se týkala konkrétně šesti hotelů, opakovaný návrat pro věci nebyl umožněn do dvou.

„Naše cestovní kancelář během včerejšího dne telefonicky kontaktovala všechny klienty, kteří byli evakuováni. Jedná se o více než 300 lidí. Se dvěma se nám nepodařilo spojit telefonicky, nicméně jsme je našli v seznamech delegátů. O všech jsme tak včera měli přesnou informaci, kde se nacházejí, zda mají u sebe zavazadla a pas,“ sdělila nám mluvčí CK Blue Style Lucie Bukovanská.

„Pro klienty jsme zařídili také repatriační let, který odletěl z Rhodosu dnes ráno. Klienti se také vrací na běžných linkách a další letí dnes večer. Se všemi klienty na místě komunikujeme a nabízíme možnosti řešení. Je pravda, že komunikaci komplikují výpadky proudu, evakuace byla v rukou řecké policie, naše evakuační autobusy do zóny nebyly vpuštěny. Celá evakuace pak byla pod vedením místních úřadů,“ dodala mluvčí.

Požáry na ostrově Rhodos.

Na to konto se nám ozval už zmiňovaný klient cestovní kanceláře Pavel, jenž popsal, jak v jejich případě nabídka na odlet z ostrova probíhala.

„V půl jedné ráno, když jsme spali, nám cestovní kancelář volala s nabídkou na odlet, který měl nastat pár hodin poté. To byla první nabídka na odlet. Cestovní kancelář nám zároveň dala ultimátum, že buď nás dostanou do ranního letadla bez věcí a dokladů, nebo nás dostanou do dalšího letu s tím, že si budeme si moci dojet do hotelu pro věci. Takže jsme logicky zvolili tu druhou variantu, dojeli jsme si do hotelu pro věci a ráno v deset jsme se u delegátky zaregistrovali na další let,“ uvedl.

Z letiště se stala noclehárna a ubytovna.

Řečtí obyvatelé nosí turistům jídlo a vodu.

Lidé přespávají i ve sportovních halách.

Cestovní kancelář zároveň až do odvolání ruší zájezdy na ostrov a svým klientům nabízí změnu destinace, termínu či storno.

„Našim klientům, kteří měli včera a dneska letět na Rhodos, nabízíme možnost změnit destinaci, termín a případně zdarma stornovat zájezd. A to se bavíme jak o zasažených zónách, tak nezasažených. Jsme v krizovém režimu a rozhodnutí se dělají každý den. Situaci pečlivě monitorujeme a jsme ve spojení s místními i řeckými orgány,“ sdělila Bukovanská.

Fotogalerie

Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 13:00 úterý 21. listopadu 2023. Anketa je uzavřena.