Pondělí 9. prosince 2019, svátek má Vratislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Černá kronika
  • Jen pro muže
  • Virál
  • Sport
  • Video
  • Telebrity
  • Tipy na dárky
  • jít naiDNES.cz

    Agentura lákala do Polska na Prahu a Tatry: Ostudná kampaň Poláky stála 129 milionů

    I takhle podle americké agentury vypadají polská města... | foto: Profimedia.cz

    Náš severní soused má na krku další skandál. Tentokrát nejde o závadné potraviny, vilné kněží nebo mocichtivé politiky. Polsko si najalo americkou reklamní agenturu, která k propagaci jeho krás používala fotky Prahy nebo slovenských Tater. Ze státních peněz se agentuře White House Writers Group (WHWG) zaplatilo podle portálu Onet.pl 128,7 milionu korun. Příspěvky o Polsku, které firma zveřejňuje na sociálních sítích, navíc nikdo nesleduje.

    „Velikonoční západ slunce v Polsku,“ bylo napsáno u fotky z loňského jara s pohledem na Vltavu a pražské mosty na instagramovém profilu HeartOfPoland. O něj se z pověření Polské národní nadace (PNA) stará americká agentura. 

    Světovou veřejnost uvedla v omyl ještě mnohokrát. O úspěších polského skokana na lyžích Kamila Stocha informovala fotografií akrobatického lyžaře. Na túru do polských hor lákal snímek, který podle polských médií pocházel ze slovenské části Západních Tater

    Snímek Prahy už na účtu pro jistotu není. Není divu. Nejenže Praha není v Polsku, ona její fotka dost možná byla také kradená...

    „Na #HeartOfPoland jsou nejen zavádějící fotografie, ale i, jak říkají mnozí, ukradené fotografie! Když pod jednou z nich následovala diskuse, byla hned odstraněna. Poté odstranili také internetový obchod. Dvacet milionů zlotých z našich daní na profil, který sleduje sto šedesát lidí?“ podivuje se na Twitteru jistá Anita a mnozí další jí přizvukují.

    Kontroverzní PNA vznikla v roce 2016, v době, kdy byla u moci současná vláda národně konzervativního Práva a spravedlnosti (PiS). Měla zlepšit renomé Polska v zahraničí, ve skutečnosti je měla podle portálu Onet.pl přesvědčovat o kvalitách reforem zaváděných vládou PiS, které bývají v zahraničí považovány za kontroverzní. Jde třeba o změny v v soudnictví.

    Lidé si z nepovedené kampaně okamžitě začali dělat legraci a postovali snímky...

    Lidé si z nepovedené kampaně okamžitě začali dělat legraci a postovali snímky míst z celého světa a označovali je za polská.

    Agentura WHWG ve výroční zprávě pro americké úřady uvádí, že v rámci smlouvy s polskou nadací se stará o propagaci Polska na internetu. Její příspěvky na Twitteru sleduje asi šest tisíc lidí, na videa na kanálu YouTube se nikdo nedívá a profil HeartOfPoland na Instagramu sleduje asi padesát uživatelů.

    Není divu, že poté, co se blamáž s fotkami provalila, zavalila internet vlna snímků, které si z agenturní práce dělají legraci a výborně se při tom baví. Balt jako Karibik? Scenérie z Pána prstenů?

    Witamy w Polsce!

    Fotogalerie


    Premium

    Sprcha pro osm lidí: jak to vypadalo na Epsteinově ranči na dělání dětí

    Kdyby zdi mohly mluvit. Přinášíme exkluzivně snímky přepychového ranče, kam americký finančník Jeffrey Epstein svážel...

    Premium

    Je sexting nevinná hra nebo nevěra? Pánové jsou tolerantnější než dámy

    Generace našich rodičů tohle řešit nemusela. Měli poměrně jasno a věděli, co je a není zahýbání. Moderní technologie...

    Premium

    Den, kdy přepadli Mekku. V roce 1979 se zrodil moderní islámský středověk

    Před 40 lety se stalo „11. září“ islámu. Aby saúdský král mohl pobít ozbrojence okupující posvátnou mešitu v Mekce,...

    Komentáře
    Vezmeme vás na titulní stranu
    Pondělí 9. prosince 2019, svátek má Vratislav
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet
    EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Černá kronika
  • Jen pro muže
  • Virál
  • Sport
  • Video
  • Telebrity
  • Tipy na dárky
  • jít naiDNES.cz