Úterý 19. března 2024, svátek má Josef

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Agentura lákala do Polska na Prahu a Tatry: Ostudná kampaň Poláky stála 129 milionů

    I takhle podle americké agentury vypadají polská města... | foto: Profimedia.cz

    Náš severní soused má na krku další skandál. Tentokrát nejde o závadné potraviny, vilné kněze nebo mocichtivé politiky. Polsko si najalo americkou reklamní agenturu, která k propagaci jeho krás používala fotky Prahy nebo slovenských Tater. Ze státních peněz se agentuře White House Writers Group (WHWG) zaplatilo podle portálu Onet.pl 128,7 milionu korun. Příspěvky o Polsku, které firma zveřejňuje na sociálních sítích, navíc nikdo nesleduje.

    „Velikonoční západ slunce v Polsku,“ bylo napsáno u fotky z loňského jara s pohledem na Vltavu a pražské mosty na instagramovém profilu HeartOfPoland. O něj se z pověření Polské národní nadace (PNA) stará americká agentura. 

    Světovou veřejnost uvedla v omyl ještě mnohokrát. O úspěších polského skokana na lyžích Kamila Stocha informovala fotografií akrobatického lyžaře. Na túru do polských hor lákal snímek, který podle polských médií pocházel ze slovenské části Západních Tater

    Snímek Prahy už na účtu pro jistotu není. Není divu. Nejenže Praha není v Polsku, ona její fotka dost možná byla také kradená...

    „Na #HeartOfPoland jsou nejen zavádějící fotografie, ale i, jak říkají mnozí, ukradené fotografie! Když pod jednou z nich následovala diskuse, byla hned odstraněna. Poté odstranili také internetový obchod. Dvacet milionů zlotých z našich daní na profil, který sleduje sto šedesát lidí?“ podivuje se na Twitteru jistá Anita a mnozí další jí přizvukují.

    Kontroverzní PNA vznikla v roce 2016, v době, kdy byla u moci současná vláda národně konzervativního Práva a spravedlnosti (PiS). Měla zlepšit renomé Polska v zahraničí, ve skutečnosti je měla podle portálu Onet.pl přesvědčovat o kvalitách reforem zaváděných vládou PiS, které bývají v zahraničí považovány za kontroverzní. Jde třeba o změny v v soudnictví.

    Lidé si z nepovedené kampaně okamžitě začali dělat legraci a postovali snímky míst z celého světa a označovali je za polská.

    Agentura WHWG ve výroční zprávě pro americké úřady uvádí, že v rámci smlouvy s polskou nadací se stará o propagaci Polska na internetu. Její příspěvky na Twitteru sleduje asi šest tisíc lidí, na videa na kanálu YouTube se nikdo nedívá a profil HeartOfPoland na Instagramu sleduje asi padesát uživatelů.

    Není divu, že poté, co se blamáž s fotkami provalila, zavalila internet vlna snímků, které si z agenturní práce dělají legraci a výborně se při tom baví. Balt jako Karibik? Scenérie z Pána prstenů?

    Witamy w Polsce!

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 16:35 čtvrtek 16. ledna 2020. Anketa je uzavřena.

    • Haha
      66
    • Trapas
      56
    • Sladký
      45
    • Super
      43
    • Tvl
      41
    • Cože
      39
    Vybrali jsme pro vás

    VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

    Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

    Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

    Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

    Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

    Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...