jít naiDNES.cz

Agentura lákala do Polska na Prahu a Tatry: Ostudná kampaň Poláky stála 129 milionů

I takhle podle americké agentury vypadají polská města... | foto: Profimedia.cz

Náš severní soused má na krku další skandál. Tentokrát nejde o závadné potraviny, vilné kněží nebo mocichtivé politiky. Polsko si najalo americkou reklamní agenturu, která k propagaci jeho krás používala fotky Prahy nebo slovenských Tater. Ze státních peněz se agentuře White House Writers Group (WHWG) zaplatilo podle portálu Onet.pl 128,7 milionu korun. Příspěvky o Polsku, které firma zveřejňuje na sociálních sítích, navíc nikdo nesleduje.

„Velikonoční západ slunce v Polsku,“ bylo napsáno u fotky z loňského jara s pohledem na Vltavu a pražské mosty na instagramovém profilu HeartOfPoland. O něj se z pověření Polské národní nadace (PNA) stará americká agentura. 

Světovou veřejnost uvedla v omyl ještě mnohokrát. O úspěších polského skokana na lyžích Kamila Stocha informovala fotografií akrobatického lyžaře. Na túru do polských hor lákal snímek, který podle polských médií pocházel ze slovenské části Západních Tater

Snímek Prahy už na účtu pro jistotu není. Není divu. Nejenže Praha není v Polsku, ona její fotka dost možná byla také kradená...

„Na #HeartOfPoland jsou nejen zavádějící fotografie, ale i, jak říkají mnozí, ukradené fotografie! Když pod jednou z nich následovala diskuse, byla hned odstraněna. Poté odstranili také internetový obchod. Dvacet milionů zlotých z našich daní na profil, který sleduje sto šedesát lidí?“ podivuje se na Twitteru jistá Anita a mnozí další jí přizvukují.

Kontroverzní PNA vznikla v roce 2016, v době, kdy byla u moci současná vláda národně konzervativního Práva a spravedlnosti (PiS). Měla zlepšit renomé Polska v zahraničí, ve skutečnosti je měla podle portálu Onet.pl přesvědčovat o kvalitách reforem zaváděných vládou PiS, které bývají v zahraničí považovány za kontroverzní. Jde třeba o změny v v soudnictví.

Lidé si z nepovedené kampaně okamžitě začali dělat legraci a postovali snímky...

Lidé si z nepovedené kampaně okamžitě začali dělat legraci a postovali snímky míst z celého světa a označovali je za polská.

Agentura WHWG ve výroční zprávě pro americké úřady uvádí, že v rámci smlouvy s polskou nadací se stará o propagaci Polska na internetu. Její příspěvky na Twitteru sleduje asi šest tisíc lidí, na videa na kanálu YouTube se nikdo nedívá a profil HeartOfPoland na Instagramu sleduje asi padesát uživatelů.

Není divu, že poté, co se blamáž s fotkami provalila, zavalila internet vlna snímků, které si z agenturní práce dělají legraci a výborně se při tom baví. Balt jako Karibik? Scenérie z Pána prstenů?

Witamy w Polsce!

Fotogalerie


Premium

Náš kluk umí. Otec talentu Hložka o plánech i batůžku za padesát tisíc

Minulý týden ho v tramvaji načapal revizor: „Lístek, prosím.“ Adam Hložek, sedmnáctiletá fotbalová raketa, zčervenal....

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

Komentáře