jít naiDNES.cz

Nic jsem neudělala, ale končím! Krausová po aféře s JCDecaux končí jako šéfka zastupitelů

Michaela Krausová | foto: Facebook/Jakub Michálek

Michaela Krausová končí ve funkci předsedkyně zastupitelského klubu Pirátů. Osudnými se jí staly fotografie zachycující její přátelskou schůzku s vysoce postaveným manažerem společnosti JCDecaux, která v Praze usiluje o lukrativní zakázku na provoz městského mobiliáře. Tlak na Krausovou vytvořili i koaliční partneři, kteří po ní chtěli celou situaci vysvětlit.

Nic jsem neudělala, ale končím. Tak by se dalo přeložit dlouhé sdělení pirátky Michaely Krausové, která až do včerejšího večera šéfovala zastupitelskému klubu Pirátů.

Šlo o vyústění mediálně propírané kauzy, kdy Parlamentní listy zveřejnily policejní fotografie dokumentující schůzku Krausové s vysoce postaveným šéfem společnosti JCDecaux Tomášem Tenzerem. Ten je zaprvé trestně stíhaný, zadruhé společnosti JCDecaux v roce 2021 vyprší smlouva s magistrátem o provozování městského mobiliáře a obnovit by ji potřebovala jako sůl.

Krausová od začátku tvrdí, že schůzka byla pouze osobního rázu a rozhodně proběhla předtím, než se dozvěděla, že je Tenzer trestně stíhán za korupci. Jakmile se tak stalo, kontakty s ním prý přetrhala. Podle informací Expresu ale trestní stíhání manažera začalo už v červnu loňského roku a Krausová se s ním sešla v dubnu roku letošního.

Pirátka Michaela Krausová vystupuje z auta manažera JCDecaux Tomáše Tenzera.

Pirátka Michaela Krausová vystupuje z auta manažera JCDecaux Tomáše Tenzera.

Že by o jeho stíhání takovou dobu nevěděla, by bylo s podivem, když byli přinejmenším přátelé, což rozhodně podle fotografií vypadá. Navíc společnost JCDecaux měla úzké vztahy se samotnými Piráty, kterým s vysokou slevou poskytla reklamní plochu pro volební kampaň.

Pirátka Michaela Krausová vystupuje z auta manažera JCDecaux Tomáše Tenzera.

Krausová a její blažený úsměv

Pirátka Michaela Krausová vystupuje z auta manažera JCDecaux Tomáše Tenzera.

Došlo i na přátelské zamávání.

Krausové nepochybně uškodilo i to, že obecným vysvětlením, které ona sama i další Piráti ke kauze podávali, nevěřili koaliční partneři.

„Její vysvětlení na mě nepůsobí důvěryhodně a budu chtít po paní Krausové vysvětlení, jak je možné, že se komunální politička schází s představitelem společnosti, která usiluje o zakázku na magistrátě a její straně poskytuje slevy v předvolební kampani. Mám zde podezření na klientelismus,“ uvedl pro Expres.cz šéf zastupitelů Spojených sil Jiří Pospíšil (TOP 09).

Celé vyjádření Michaely Krausové je zde:

16.října 2019 v 20:56, příspěvek archivován: 17.října 2019 v 10:02

Ráda bych kategoricky uvedla, že Piráti nikdy firmám spojeným s panem Tenzerem neposkytli žádnou výhodu. Naopak jsme ho vyloučili z našeho výběrového řízení kvůli střetu zájmů a Praha jim zrušila zakázky za desítky milionů korun, na kterých vydělávaly v minulém volebním období.

Jak jsem uvedla, moje schůzky s panem Tenzerem byly osobní a politiky se týkaly pouze tím, že jsem postoupila kolegům jeho podněty z oblasti reklamy. Jakmile jsem se dozvěděla o jeho trestním stíhání, ...sešla jsem se s ním a vyslechla si jeho vyjádření a na druhé schůzce v květnu jsem mu z vlastní iniciativy oznámila, že všechny kontakty s ním ukončuju. To je celý příběh, žádná výhoda pro reklamní firmy nebyla, věc je už měsíce skončená. Uznávám, že jsem špatně vyhodnotila dopady schůzek s panem Tenzerem, nicméně jde o nafouknutou kauzu. Nemohu se ubránit pocitu, že cílem je naši dobrou práci na Magistrátu očernit a dosadit politiky, kteří půjdou reklamním agenturám na ruku, a zahltí Pražany další reklamou.

Fotogalerie

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Komentáře

Mohlo by vás zajímat