Každý koncert Kornů je důvodem k oslavám, přestože v samotné hudbě je oslav málo. Člověk neposlouchá Korny kvůli písním o motýlech, fanoušci chtějí slyšet o vzteku z trhání křídel a pak upřímné vyjádření viny za zničení zmíněných křídel.
Od roku 1994 kalifornský kvintet pravidelně vydává alba, která zahrnují jejich základní zvuk: downtuningové kytary, hutnou basu a mnohostranný vokální přístup Jonathana Davise. Deska The Nothing z roku 2019 byla těžká a temná a nabídla posluchačům emotivnější a lyricky hlubší zážitek.
Občas však kapela ke své cti experimentuje s doprovodem k tomuto jádru, často s pomocí externích skladatelů. Requiem pak v této cestě pokračuje. Ačkoliv je nepopiratelně heavy, najdou se na něm i melodické momenty se silnými háčky, které zaujmou dlouholeté fanoušky.
„Jedna část mého života skončila. Zemřela a já začal novou kapitolu. To album je toho oslavou. Lidé v něm hledají různé významy. Jeden z nich je i to, že se mi sakra líbí slovo ,requiem‘. Je to prostě pecka,“ vysvětloval zpěvák Jonathan Davis pro časopis Rock Sound.
Naléhavý projev frontmana Davise a specifické dunění kytar odlišovalo Korn od mnoha kapel v žánru. Nu-metaloví veteráni vyzkoušeli coververze, spojení s elektronikou a hip hopem, zpěvák sólově i country – a všechno zahrnuli do novinky. Při skládání se inspirovali i hudbou třicátých a čtyřicátých let.
„Je to jiná deska než Nothing. Byl jsem šťastný, když jsem ji dělal, ale taky jsem se bál, protože to bylo uprostřed pandemie a věděl jsem, že svět jde do hajzlu, a nevěděl jsem, co se děje... Nevěděli jsme, co se bude dít, trčeli jsme pár měsíců doma. Myslím, že jsme všichni šíleli, a tak jsme si řekli, že uděláme desku. Byl to pro nás způsob, jak uniknout všemu tomu šílenství, co se dělo, nejen pandemii, ale i všem těm zasraným nepokojům, co se tu děly,” prohlásil Davis v rozhovoru pro časopis Rolling Stone.
Letos si kapela připomíná dvě desetiletí od desky Untouchables oceněné Grammy. Davis s nadsázkou říká, že tehdy se stal opravdovým zpěvákem.
„Byl jsem ve studiu, začal zpívat a producent mě zastavil a řekl, ať jdu domů, že můj hlas prostě nezní dobře. A to se dělo několikrát týdně. Ta deska nám trvala dva roky, stála nás astronomické peníze,“ zavzpomínal.
V poslední době měli Korn díky lockdownům čas potřebný na experimentování. Uvedli i svůj streamovaný koncert bez diváků, po vzoru slavné show kapely Pink Floyd.
Aktuální tour ale už hrají před publikem. Českým fanouškům Requiem dovezou v pátek od osmi hodin večer.
Fotogalerie |