Dopravní značky, které dají elektrokoloběžkám jasnou stopku, jsou již pro radnici k dispozici a podle radního Richarda Bureše (ODS) je jejich nainstalování do centra Prahy otázkou maximálně několika dní.
Ve skutečnosti tam cedule nemusejí být letos umístěny vůbec. O všem má rozhodnout turistický ruch, respektive jeho intenzita po ukončení krize spojené s koronavirem.
Politici se hájí tím, že v těchto dnech turisté ve městě nejsou a stejně tak spí i byznys kolem elektrokoloběžek. Tou nejznámější firmou je v tomto ohledu americká Lime.
Podle radního Bureše firma do Prahy vzkázala, že po skončení současných omezení se do města vrátí. Říká se, že co můžeš udělat dnes, neodkládej na zítřek, ale pražským politikům se do omezení příliš nechce. Otázkou zůstává, nakolik za to může lobby provozovatelů.
Radnice chce se zákazem vyčkat až do chvíle, kdy se situace vrátí do stavu, který byl v Praze dříve. To je hodně volná formulace, a tak obyvatelé nevědí, na čem jsou.
Ozývají se kritici, kteří říkají, že jde o důsledek změny ve vedení radnice v Praze 1. Minulý rok se vedly mnohé spory, které vygradovaly změnou vedení. To současné je obviňováno z toho, že chce jít na ruku podnikatelům, kteří mají centrum města jako zdroj příjmů.
To, že se nemusí čekat na konec epidemie, dokazuje Vídeň, která rovněž řešila, jak naložit s elektrokoloběžkami. Minulý týden tam vstoupila v platnost přísná regulační opatření.
Devítibodový balíček provozovatelům jasně říká, kde mohou být koloběžky umístěny, kolik jich může být a jak rychle se mohou po ulicích pohybovat.
Rakušané firmám přikázali, aby do svých strojů nainstalovaly systém, který jim znemožní vjezd do zakázaných oblastí, mezi něž patří kupříkladu trhy.
Pokud firma porušuje některý ze zákazů, musí do dvou hodin koloběžku odstranit nebo přeparkovat. To vše je možné srovnat s Prahou, která po letech sporů a soudních pří došla do bodu, že vytvořila dopravní cedule, ale neví, kdy je nainstaluje.
Připomínáme, že jen v Praze má firma Lime kolem 1500 koloběžek.
Fotogalerie |