Hnus v ulicích Prahy: Koloběžky Re.volt jsou podle občanů doslova na ho*no

Nejprve zelené Lime a teď k nim ještě žluté Re.volt. Ulice Prahy jsou plné koloběžek, které mají usnadnit pohyb v ulicích, ale ve skutečnosti jsou spíše zdrojem zábavy pro podnapilé turisty a Pražanům jsou leda tak na obtíž. Někteří z nich se s nimi nemazlí, a tak koloběžky končí třeba v řece, kde se na ně nabaluje další nepořádek, nebo zahaleny nevábnou dávkou exkrementů.

„Pro to, aby naše vozidla správně parkovala a dobře vypadala, děláme hodně,“ ujišťoval nás před měsícem mluvčí společnosti Re.volt Stanislav Jakeš, když jsme se zeptali, zda povalující se či nevhodně zaparkované žluté koloběžky tak trochu nenarušují veřejný prostor a nekomplikují Pražanům život.

Jenže i mistr tesař se někdy utne. A natožpak společnost, která s podobnou službou vtrhne do ulic města, jehož obyvatelé změny a novinky nikdy nevítají s otevřenou náručí. 

A tak příběh o poválených a poničených koloběžkách v případě společnosti Re.volt pokračuje tak, jak ho známe už od zelených kolegyň z Lime.

Na facebookové stránce „No_Lime_Prg“ se v posledních týdnech objevila další porce úlovků z pražských ulic.

Jedním z nich je koloběžka pohozená do Botiče. Toto „zkrášlení“ ikonické říčky protékající Středočeským krajem i Prahou a vlévající se do Vltavy je o to zajímavější, že se o žlutý stroj zachytávají i další odpadky. Symbolicky třeba nákupní taška s mottem „Chráníme českou přírodu“.

Na koloběžku Re.volt v Botiči se nachytaly další odpadky. Třeba i taška s nápisem „Chráníme českou přírodu“.

Jinou perličkou je koloběžka postávající u Divadla Kalich v Jungmannově ulici v centru Prahy. Té někdo dal poslední pomazání slušnou dávkou exkrementů, po jejichž původu je lépe nepátrat.

„Ho*no k ho*nu sedá,“ okomentoval jeden z odpůrců koloběžek.

Skutečně „krásný“ pohled...

Mluvčí Re.voltu nás ujišťoval, že společnost na rozdíl od konkurence necílí na turisty, ale na Pražany a lidi z okolí města, kteří sem dojíždějí za prací. 

„Jsme tu hlavně pro místní obyvatele a dává nám to smysl, protože ti jsou při parkování i samotné jízdě více ohleduplní. To jsme si za tu dobu, co v Praze služby nabízíme, stihli ověřit,“ řekl nám.

Podle mluvčího Víta Hofmana aktuálně pražský magistrát připravuje memorandum pro bikesharingové společnosti, které by detailněji upravovalo podmínky pro provoz v Praze.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 16:13 pátek 23. října 2020. Anketa je uzavřena.

  • 46
  • 39
  • 33
  • 32
  • 32
  • 31