Obchod roku se nekoná. Dohady BigBoardu a JCDecaux překazilo i policejní vyšetřování

K obří transakci na reklamním poli nedojde, společnosti BigBoard a JCDecaux se nedohodly. | foto: Profimedia.cz

Jinde po světě podnikají ruku v ruce, v Česku ale zůstávají konkurenty na ostří nože. Ačkoliv mělo být spojení reklamních společností JCDecaux a BigBoard jednou z největších byznysových bomb roku, nakonec z něj, alespoň prozatím, sešlo. Důvody? Například problémy dceřiné firmy JCDecaux Rencar, která je prověřována policií kvůli podezřelé smlouvě s dopravním podnikem o reklamách v pražské hromadné dopravě.

Na poli venkovní reklamy v Česku by šlo o přelomový obchod. Dva největší konkurenti, společnosti JCDecaux a BigBoard měly v plánu spojit svoje zdejší podnikatelské aktivity. 

Konkrétně by celý byznys vypadal tak, že firma BigBoard českou pobočku JCDecaux koupí a na oplátku za to francouzské centrále předá dvacetiprocentní podíl.

Z širšího pohledu by vlastně o takový šok nešlo. Jak se nechal pro deník MF Dnes slyšet šéf českého BigBoardu Richard Fuxa, který měl zároveň tandem obou firem pod hlavičkou BigBoard vést, po světě oba reklamní giganti spolupracují běžně. Nebylo tedy s podivem, že do Česka několikrát zavítal i samotný šéf JCD Jean-Francois Decaux. Jednání ale nakonec nedopadla podle představ.

Šéf společnosti BigBoard Richard Fuxa

Zajímavé je, že se několik měsíců dlouhá jednání měla odehrávat za zády představitelů české pobočky JCDecaux, kteří mezitím se zástupci BigBoardu sváděli ostrou bitvu o reklamu v MHD. Podle informací MF Dnes totiž místo nich za společnost vyjednával Daniel Hofer, šéf pro Německo, Rakousko, východní Evropu a střední Asii. Zástupci JCD se ale k situaci vyjadřovat nechtějí.

Vadí Rencar a policie

Otázkou nyní je, proč z chystaného obchodu nakonec sešlo. Mluví se o problémech společnosti Rencar, která je dceřinou společností JCDecaux. Rencar je už po několik let v hledáčku policie i v soudní při s pražským dopravním podnikem, což představitelům BigBoardu vadí. O co jde?

V roce 1997 spolu měly právě společnosti Rencar a Dopravní podnik hl. m. Prahy uzavřít smlouvu o reklamě pražského dopravce, která měla vypršet až roku 2031. Jenže představitelé jak dopravního podniku, tak i pražského magistrátu v minulých letech začali upozorňovat na to, že pro DPP je tato smlouva nevýhodná.

Právě kvůli smlouvě je Rencar prověřován policií, která v minulosti dokonce zasahovala i v sídle společnosti. Kontrakt se pak řeší i u soudu, a to proto, že od něj dopravní podnik odstoupil, jenže podle Rencaru je smlouva nevypověditelná.

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 16:21 úterý 21. května 2019. Anketa je uzavřena.

  • 8
  • 8
  • 8
  • 7
  • 6
  • 6