„Černoši a buzny,“ zuří veřejnost: Rakouské dráhy si novou reklamou dost naběhly

Nová kampaň Rakouských spolkových drah v tradičním a novém pojetí. | foto: Koláž Expres.cz

Chtěly jít naproti různorodosti a pestrosti, ve finále to za novou reklamní kampaň Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) pěkně schytaly. Kromě tradičního pojetí rodiny totiž nabídly také její novodobou variantu. Ta potěšila mladší publikum, staromilce a lidi s extrémnějšími názory ale zvedla ze židle.

Kampaň, na níž jsou zachyceni dva muži a dítě, sice přináší společnosti hodně chvály na sociálních sítích, na druhé straně dost namíchla pravicové extremistické skupiny a jejich sympatizanty. 



Ti otevřeně vyzývají k bojkotu ÖBB. Využívají navíc protimigrantských nálad, které v zemi sílí od té doby, co Rakousko bez většího rozmyslu přijalo velké množství migrantů.

„Určitě nebudu teď nebudu ÖBB kartu prodlužovat. To není normální! Dvě buzny s dítětem, navíc jedno z toho je n*gr,“ rozčílil se člen Státní rady Svobodné strany Rakouska (FPÖ), který si servítky rozhodně nebral, aby toho záhy litoval. Později popsal svou reakci jako „nevhodnou“ a „nepřijatelnou“ kvůli použitým výrazům. Zavázal se také k tomu, že pošle třicet tisíc korun na charitativní účely.

„Rozmanitost a rovnoprávnost jsou pro ÖBB ve všech oblastech velmi důležité a vždy byly vysokou prioritou, ať už jako zaměstnavatel, nebo jako poskytovatel služeb,“ říká se v oficiálním stanovisku Rakouských drah.

„Reklamní poutače stojí na pěti stanicích ve Vídni a Linci,“ řekl k tomu ministr dopravy Norbert Hofer (FPÖ). „Ze zastávek sice brzy zmizí, i když to není na naši žádost, a neradi bychom, aby to s naší stranou bylo spojováno,“ zdůraznil.

Nezbývá než doufat, že s něčím podobným brzy přijdou také České dráhy, které se zatím odvážily „pouze“ k tomu, že do kampaně angažovaly známé české youtubery.

Fotogalerie





Komentáře