Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Při fotbalu zhasínejte a vypínejte topení. Fanoušky překvapil Green Deal na Spartě

    Hřiště na Letné obehnaly reklamy na Green Deal. UEFA totiž spolupracuje s Evropskou unií. | foto: reprofoto ČT sport

    Heineken, pneumatiky Hankook a... Green Deal! Fotbalové fanoušky během čtvrtečního zápasu Sparty s Liverpoolem překvapila reklama na kritizovanou klimatickou dohodu, která běhala po reklamních mantinelech kolem hřiště. UEFA si totiž plácla s Evropskou unií na propagační kampaň, která bude fotbalové fanoušky motivovat, aby byli šetrní k životnímu prostředí.

    „Utkání se hrálo v oblasti klimatické nouze na pražské Letné, takže reklamu na politiku návratu na velbloudy (neboli Green Deal) vlastně docela chápu,“ okomentoval fotku, která se rozšířila na sociálních sítích, šéf strany Motoristé sobě a mluvčí Václava Klause Petr Macinka.

    UEFA podporuje klimatickou dohodu na základě spolupráce s Evropskou unií v oblasti ochrany klimatu. Reklamní kampaně mají motivovat fotbalové fanoušky k šetrnému chování.

    Už dříve vypustila UEFA společně s EU reklamu, ve které rodina sleduje fotbal a fanoušci na stadionu je skrze obrazovky kárají, aby nenechávali zbytečně otevřenou lednici, rozsvěcené světlo nebo zapnuté topení.

    „Evropská komise a UEFA se spojily, aby zvýšily informovanost o prioritách EU v oblasti klimatu a energetiky. Připravily televizní reklamu, která má lidi motivovat k tomu, aby své chování uzpůsobily tak, že společně dokážeme čelit změně klimatu i energetické krizi. Každý z nás se může stát fanouškem úspor energie třeba tak, že budeme po sobě zhasínat světlo nebo ztlumíme topení,“ informovala tehdy Evropská unie.

    „Tato společná kampaň je součástí závazku UEFA v rámci evropského klimatického paktu, což je celounijní iniciativa, která vyzývá občany, komunity a organizace k účasti na opatřeních v oblasti klimatu a k budování ekologičtější Evropy,“ stálo dále v prohlášení.

    Reklama běžela v televizích během loňské sezony. A jak se zdá, spolupráce tím neskončila. Paradoxně tak na Letné běhaly reklamy na Green Deal poté, co se kousek od stadionu shromáždili zemědělci, kteří právě proti klimatické dohodě protestují.

    Fotogalerie