jít naiDNES.cz

Bahno na kufru, hory jídla na stolech a krabí rej na pláži: I to reklamují Češi...

Turisté jsou schopní reklamovat i fakt, že se při popíjení v bazénu spálili... | foto: Profimedia.cz

I když se situace každým rokem lepší, pořád se najde hodně těch, kdo cestovní kanceláře zaskočí zněním své reklamace zájezdu. Ani letos se jim kuriózní případy a požadavky nevyhnuly, i v této sezoně o ně nebyla nouze.

Dobrou zprávou je, že našinci jsou na dovolených stále spokojenější. Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) celkový počet reklamací letos klesl. U největších prodejců zájezdů je to údajně až o 40 procent.

Pořád platí, že Češi dál zkoušejí reklamovat téměř vše, co je napadne, a zkoušejí svoje štěstí. V rámci vidiny úspory pár stovek nebo tisícovek ze sebe klidně udělají neznalé anebo rovnou hlupáky.

„Neoprávněné reklamace typicky nejčastěji vyplývaly ze subjektivních očekávání a představ zákazníků o zájezdu a destinaci,“ uvedla mluvčí AČCKA Tereza Picková, která přidala pár perliček, které cestovky musely řešit.

„Na pláži nás ohrožovali krabi a v moři medúzy,“ postěžovali si například dovolenkáři, kteří doufali, že na pláži i ve vodě budou úplně sami, což se k jejich velkému „překvapení“ nestalo.

Jiný vyrazil s naivní představou, že hodného nepálí. „Spálil jsem si celý obličej a vršek těla, protože jsme stanovali na prudkém slunci,“ stýskal si český turista, který si z dovolené přivezl slušné spáleniny.

Jiní klienti si podle Pickové stěžovali na bláto, které se jim dostalo do koleček kufru. „Naše kufry nyní nejsou použivatelné,“ napsali doslova v reklamaci zástupcům cestovní kanceláře.  

Našli se i tací, kteří chtěli reklamovat fakt, že bylo na stolech moc jídla a oni i přes „snahu“ přibrali. Nelíbilo se jim ani to, že krmě nebyla úplně podle jejich představ, protože kuchaři netušili, že mají jistá dietní omezení.

Jedna klientka během zájezdu do italského kempu s českou kuchyní reklamovala fakt, že jídlo bylo každý den s masem a ona ho jako vegetariánka nemohla jíst.

„Klientky vznášely připomínky vůči vydatné lodní kuchyni a velkým porcím, které jim v rámci aktivně trávené dovolené nabourávaly snahu o snížení váhy,“ uvedla jako příklad Picková.

Našel se i výtečník, který si stěžoval na zamčenou branku před vchodem do hotelu. Později vyšlo najevo, že se opilý dobýval do sousedního domu, kde nerušeně spala řecká rodina.

Zatímco nad některými reklamacemi zůstává rozum stát, některé naopak cestovky uznávají jako celkem oprávněné. Týkají se většinou zpožděných letů.

Obvyklé jsou i stížnosti, které jsou způsobené (ne)kvalitou ubytování, absencí služby za příplatek, nedodržením programu nebo nefunkční klimatizací v autobuse. Ta z výletu udělá cestu do horoucích pekel.

Stoupl počet zájezdů, které klienti ze zdravotních důvodů stornovali.

Fotogalerie

Premium

Do luxusu investoval i Jaromír Soukup. Nejdražší byt v Česku je dál na prodej

Na samém vrcholu stometrového mrakodrapu V Tower na pražském Pankráci jsou dva penthousy, obecně považované za...

iDNES Premium už používá 150 tisíc lidí. Cena nebude mít konkurenci

Unikátní služba iDNES Premium funguje měsíc. Už bezmála sto padesát tisíc čtenářů oslovil mix exkluzivního čtení a...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Komentáře