Když se před několika měsíci provalilo, že byly dieselové vozy tohoto automobilového giganta vybaveny programem na vylepšení emisních hodnot, a proto se při uvedení do provozu tvářila, že vypouštějí méně škodlivin než ve skutečnosti, zdálo se, že se začnou řidiči svých vozů zbavovat. Opak je ale pravdou.
A Češi volí diesel, i když jde o SUV. Podle prodejců totiž stoupá poptávka nejen po nich, ale i po opravdových offroadech. Dle statistik AAA AUTO 70 % prodaných „terénních“ vozů tvoří rodinná SUV v čele s koncernovými vozy, tedy Škoda Yeti a VW Tiguan. Dále vozy Kia Sportage, Toyota CRV a Ford Kuga, 20 % terénních SUV jako Mitsubishi Pajero, Nissan Navara nebo Jeep Cherokee a 10 % offroadů a pracovních 4x4 jako je Hummer, Jeep Wrangler, Mercedes M L200 nebo Toyota Hilux.
Se vznikem moderních SUV přináší zimní období již tradičně nárůst poptávky po těchto typech vozů. „Nejprodávanější modely jsou tradičně Škoda Yeti, Hyundai ix35, Kia Sportage, Honda CR-V nebo Toyota RAV4, ale třeba také americké speciality jako například Hummer H2 a H3, Cadillac Escalade, nebo Dodge RAM. Tradičně široká je i nabídka luxusních SUV jako VW Touareg, BMW X5, Mercedes ML či Porsche Cayenne všech věkových a cenových kategorií. Kromě vozů typu SUV si na své přijdou i příznivci pravověrných offroadů. Na prodejní ploše nechybí Toyota Land Cruiser, Mitsubishi Pajero, Jeep Wrangler nebo Range Rover,“ sdělila nám Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.
Ta nám také prozradila, jakých SUV modelů se za rok 2015 prodalo nejvíce. „Na prvním místě je Škoda Yeti s devíti procenty. S necelými osmi procenty následuje Kia Sportage. Bronzovou příčku obsadil Hyundai ix35, následuje VW Tiguan. A nutno vyzdvihnout, že přes 6O procent zákazníků volí dieselové motory,“ dodala Topolová, který také prozradila, že letos Češi za SUV utratili průměrně 223 tisíc korun.