Středa 8. května 2024, Den vítězství

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Konec billboardů v Čechách: Nový zákon je hloupý! hřímal šéf reklamy

    Proč budeme od září vídat místo billboardů české vlajky? | foto: Koláž Expresu

    Česko se pomalu, ale jistě připravuje na převratnou novinku. Od 1. září totiž právní úprava zakazuje provozování reklamních zařízení ve vzdálenosti do 250 metrů od dálnic. Stručně a jasně řečeno, chystá se konec billboardů v Čechách. To se ale vůbec nelíbí Svazu provozovatelů venkovní reklamy (SPVR), který na středu dopoledne svolal tiskovou konferenci.

    „Nový zákon je hloupý a zejména protiústavní,“ zaznělo ve středu dopoledne na tiskové konferenci v pražském hotelu Marriott z úst Marka Pavlase.

    Prezident Svazu provozovatelů venkovní reklamy tak jasně vyjádřil své nepochopení nad tím, že sice Česko přijde o „nebezpečné“ billboardy, ale členové SPVR nebudou moci využít své plochy, i přestože jsou nadále povinni za ně platit státu.

    Marek Pavlas prozradil, jaký fígl se svými společníky vymyslel. „Změnili jsme charakter ploch, které již nadále nejsou reklamním zařízením, tak jak je definuje zákon, ale nyní slouží jako prostor pro umístění státní vlajky České republiky,“ píše se v tiskové zprávě SPVR.

    Takhle by to mělo vypadat.

    Proti je ale ministr dopravy Dan Ťok, který uvedl, že Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začne odstraňovat nelegální billboardy bez ohledu na to, co na nich bude.

    Jaké další kroky hodlá SPVR teď podnikat pro záchranu „svých“ billboardů? Podle tiskové zprávy bude svaz i v budoucnu usilovat o konstruktivní dialog se zástupci státu o tom, jak do budoucna upravit podmínky pro umisťování reklamních ploch v okolí silnic a dálnic.

    Tiskovka proběhla v pořádku.

    Proč až teď?

    Na tiskové konferenci, která se uskutečnila dva dny před datem, kdy mají nelegální billboardy zmizet, hodně novinářů zarazilo to, že SPVR řeší intenzivně celou věc až teď. Stejného názoru je i ministr dopravy Dan Ťok.

    To se snažil novinářům vysvětlit prezident svazu Marek Pavlas, který mával šanonem plným důkazů o tom, že SPVR celou situaci řeší již delší dobu. „Odpověď jsme ale nedostali žádnou,“ sdělil Pavlas na konferenci.

    Marek Pavlas mává důkazy.

    Důvodem, proč dochází k omezení billboardů u dálnic, je bezpečnost. Svaz nesouhlasí s tím, že by tyto reklamy byly nebezpečné, jako větší zlo vidí nelegální poutače.

    Ne všichni ale sdílejí postoj svazu. Například JCDecaux své klienty dopředu upozornila na odstraňování poutačů a smlouvy s inzerenty ukončila k 31. srpnu, řekl ČTK generální ředitel firmy Pavel Slabý. Jde o necelou stovku billboardů.

    Fotogalerie




    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 12:48 čtvrtek 28. prosince 2017. Anketa je uzavřena.

    • Tvl
      6
    • Super
      4
    • Haha
      4
    • Sladký
      4
    • Cože
      3
    • Trapas
      3