Potvrdila to firma, která před lety úpravu na zakázku prováděla. „Auto jsme upravovali před třemi lety. Nikdy by mě nenapadlo, že bude někdo schopný dát do takového auta lidi,“ řekl jednatel HLM International Igor Škutil.
„Musí být vzduchotěsné a chladicí agregát v něm pouze recykluje vzduch zevnitř, aby se ušetřila energie,“ dodává.
Kromě toho, že v autě nebyl přístup čerstvého vzduchu, měl i speciálně vyztuženou konstrukci. Zadní dveře dodávky tak měly 85 mm. V případě nehody měla výztuha zabránit tomu, aby těžký náklad neprorazil stěny a nenapáchal ještě víc škody.
„Zevnitř není šance dveře otevřít a pokud běžel chladicí agregát, ty lidi nemohl nikdo slyšet ani zvenku,“ upřesnil Škutil. Chladírenský vůz dle něj použili převaděči záměrně. Uprchlíky zvenčí nešlo slyšet a díky izolaci mohli uniknout i tepelným skenerům.
Maďarská policie drží ve vazbě čtyři podezřelé Bulhary a jednoho Afghánce. Klíčový svědek, který viděl posádku od dodávky utíkat, potvrdil jejich totožnost.