Je lepší létat ráno. Proč? 7 tajemství, která vám piloti neřeknou

Pokud často cestujete letadlem, tohle vás bude zajímat. Prozradíme vám, kdy je nejlepší denní doba na létání, jak je to s piloty a proč není třeba se obávat drobných závad nebo třeba ani úderu blesku.

1. Ráno mají lety hladší průběh

Pokud nesnášíte turbulence, rána jsou pro vás ideální čas na létání. Většina bouřek probíhá odpoledne a nebe se přes noc vyčistí. Chladnější teploty jsou také lepší, protože horký vzduch stoupající od země způsobuje „hopsání“.

2. Letadla mívají hodně závad

Tohle vás asi moc nepotěší, ale je to tak. Výpadky techniky v kokpitu či nedostatek baterie jsou běžnými závadami, u některých letadel pracuje jen polovina motorů. Ale nelekejte se - většina těchto chyb je odstraněna před letem nebo s nimi stroje mohou v klidu fungovat.

Letadla mají často drobné závady, ale ve fungování jim to nebrání.

3. Drncavé přistání není vždy pilotova chyba

Každý, kdo párkrát někam letěl, zažil ten malý infarkt při přistání, kdy letadlo tak trochu bouchlo o zem. Ne vždy jde ale o chybu na straně pilota, jak se mnoho lidí domnívá - naopak, často je to nutný manévr, aby se stroj nedostal do smyku.

4. Piloti během letu spí

Tohle je na první pohled také děsivá zpráva. Během letů piloti musí odpočívat - stejně, jako řidiči. Proto jich je vždy víc. Lety do 10 hodin mají na starosti dva piloti, při těch delších je mužů v kokpitu více, aby si každý dostatečně odpočinul.

Piloti během letu povinně odpočívají. Proto jich je na palubě vždy víc než...

5. Piloti mají lepší jídlo

Až se příště budete rozčilovat, jaký blaf vám to letušky naservírovaly, zkuste vytěsnit, že piloti jedí něco jiného - a pravděpodobně i lepšího - než máte vy. Často jim je dovoleno vzít si i vlastní jídlo. Ale na oplátku mají zase na starosti životy několika desítek lidí na palubě, takže...

6. Každé letadlo zasáhl - nebo zasáhne - blesk

Nedávno internet obletělo video pasažéra, které zachycovalo, jak do křídla letadla uhodil blesk. Na první pohled děsivá podívaná ale není nijak výjimečná. Podle statistik dokonce blesk udeří do každého letadla alespoň jedenkrát ročně. Stroje jsou navrženy tak, aby je výboj nepoškodil.

7. V dýchacích maskách je kyslík jen na 15 minut

Když nastane problém, v dýchacích maskách je použitelný kyslík jen na 15 minut. To by ale mělo pilotovi stačit, aby snížil výšku letadla.

Jinak... ehm.

Přejeme vám šťastnou cestu!

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 12:23 středa 30. března 2016. Anketa je uzavřena.

  • 155
  • 64
  • 52
  • 46
  • 31
  • 19