Přehlídka koster: Známé oděvní značky prezentují modelky na pokraji podvýživy

Ačkoliv většina módních návrhářů a řetězců slíbila, že bude vychrtlé modelky ze svých kampaní a přehlídkových mol stahovat, neučinila tak. Podvyživené ženy a dívky totiž v reklamách módních značek vídáme stále. A stav jejich těl je alarmující.

Deník DailyMail se zaměřil na kampaně známých oděvních značek a díky odborníkům zjistil, že každá modelka, která v nich vystupuje, má poměr pasu a výšky menší než 0,4. Toto číslo již hraničí s podvýživou.

Dívky, u kterých byl tento poměr naměřen, se objevují v reklamách pro módní řetězce jako je H&M, Oasis, Topshop nebo Abercrombie& Fitch.

Poslední z obchodů je velmi dobře známý tím, že mezi své zaměstnance přijímá pouze mladé a krásné dívky a chlapce, kteří nepřesáhnou určitý váhový limit. Zkrátka proto, aby dobře reprezentovali značku.

Fotogalerie

Podle průzkumu nejhůře dopadl oblíbený obchod H&M, v jehož kampaních se objevují modelky s poměrem 0,34 a 0,33.

I když už to vypadalo, že se v poslední době, alespoň co se proporcí manekýn týče, blýská na lepší časy, zřejmě tomu tak není.

„Spousta dívek se na modelky dívá jako na své modly a touží mít jejich postavu. A tím jsou jen krůček od toho, aby si vytvořily nějakou z poruch příjmu potravy,“ říká doktorka Margaret Ashwell.

Nezbývá tedy, než doufat, že jednou přijde doba, kdy na nás z billboardů nebudou shlížet podvyživená těla bez výrazu, ale zdravé a spokojené ženy.

Snad se toho dožijeme...

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 19:01 pátek 26. února 2016. Anketa je uzavřena.

  • 13
  • 13
  • 12
  • 11
  • 9
  • 7