Stejně jako všechny sportovní stroje řady XSR byl i tento model postaven s cílem vzdát hold některým z nejpamátnějších motocyklů spojením nostalgického designu s nejmodernějšími technologiemi motoru a podvozku. V případě XSR900 GP, jak jméno napovídá, to znamená odkaz na několikanásobné šampiony mistrovství světa silničních motocyklů v královské kubatuře do 500 cm3, zejména na ty z éry rámů V4/Deltabox, s nimiž se nejvíce proslavili Eddie Lawson a Wayne Rainey.
Kromě stylu a detailů vychází nové GP z naháče XSR900, což je retro verze oblíbeného roadsteru Yamaha MT-09. Oba modely dostaly nový rám Deltabox v roce 2022, resp. 2021. Motor a rám verze GP se proti těmto dvěma modelům nezměnil, pouze rám a kyvná vidlice dostaly novou stříbrnou povrchovou úpravu, která připomíná motocykly z 80. let. Nový je však zadní pomocný rám a představec řízení je nově hliníkový.
Plně nastavitelná přední up-side down vidlice KYB, jednoduchý zadní tlumič a kovaná hliníková kola jsou převzaty – i když ta jsou nyní červená, nikoli zlatá. Většina ostatních komponentů GP, včetně kapotáže, přístrojového štítu a a spínací skříňky, je však nová. Čtrnáctilitrová palivová nádrž pochází z modelu XSR, ale polokapotáž ve stylu osmdesátých let je zcela nová. Vpředu je zapuštěný malý světlomet s kompaktním modulem čoček a aby zdůraznil dravý vzhled motorky, je k rámu připevněn vzpěrami ve stylu 80. let a jsou na něm jednotlivé „puchýře“, které připomínají model TZR.
K dispozici je také nové sedlo doplněné „hrbem“ s tabulkami na startovní číslo v retro stylu GP a nové boční panely, pro doplnění vzhledu je jako volitelná výbava k dispozici nižší kapotáž. Pod kapotáží je však vše v souladu s dobou, a tak je přístrojový štít osazen novým, větším 5“ TFT displejem, který je odvozen z nové Yamahy Tracer 9 GT+, spolu s novým, ergonomičtějším přepínačem, který měl premiéru na letošních novinkách Tracer 9 a Niken. K dalším náležitě moderním prvkům patří quickshifter/autoblipper, kompletní sada elektronických asistentů včetně tří přednastavených jízdních režimů, připojení přes Bluetooth a tempomatu
V nabídce budou dvě barvy – červená Legend nebo šedá Power, ceny a termín uvedení na trh však zatím nebyly zveřejněny. Základní XSR v současnosti stojí 279 990 Kč, takže odhadujeme cenu lehce přes 300 000 korun.
Fotogalerie |