Sobota 2. prosince 2023, svátek má Blanka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Yamaha XSR900 GP oživuje styl závodních strojů z 80. let

    Yamaha XSR900 GP | foto: Yamaha

    V galerii se můžete podívat na první oficiální fotografie netrpělivě očekávané sportovní verze retro motorky od Yamahy. A pokud vám její vizáž a válečné zbarvení připomínají tovární Yamahy GP 500, na kterých v 80. letech jezdili Eddie Lawson a Wayne Rainey, pak je to zcela záměrně.

    Stejně jako všechny sportovní stroje řady XSR byl i tento model postaven s cílem vzdát hold některým z nejpamátnějších motocyklů spojením nostalgického designu s nejmodernějšími technologiemi motoru a podvozku. V případě XSR900 GP, jak jméno napovídá, to znamená odkaz na několikanásobné šampiony mistrovství světa silničních motocyklů v královské kubatuře do 500 cm3, zejména na ty z éry rámů V4/Deltabox, s nimiž se nejvíce proslavili Eddie Lawson a Wayne Rainey.

    Kromě stylu a detailů vychází nové GP z naháče XSR900, což je retro verze oblíbeného roadsteru Yamaha MT-09. Oba modely dostaly nový rám Deltabox v roce 2022, resp. 2021. Motor a rám verze GP se proti těmto dvěma modelům nezměnil, pouze rám a kyvná vidlice dostaly novou stříbrnou povrchovou úpravu, která připomíná motocykly z 80. let. Nový je však zadní pomocný rám a představec řízení je nově hliníkový.

    Yamaha XSR900 GP

    Plně nastavitelná přední up-side down vidlice KYB, jednoduchý zadní tlumič a kovaná hliníková kola jsou převzaty – i když ta jsou nyní červená, nikoli zlatá. Většina ostatních komponentů GP, včetně kapotáže, přístrojového štítu a a spínací skříňky, je však nová. Čtrnáctilitrová palivová nádrž pochází z modelu XSR, ale polokapotáž ve stylu osmdesátých let je zcela nová. Vpředu je zapuštěný malý světlomet s kompaktním modulem čoček a aby zdůraznil dravý vzhled motorky, je k rámu připevněn vzpěrami ve stylu 80. let a jsou na něm jednotlivé „puchýře“, které připomínají model TZR.

    K dispozici je také nové sedlo doplněné „hrbem“ s tabulkami na startovní číslo v retro stylu GP a nové boční panely, pro doplnění vzhledu je jako volitelná výbava k dispozici nižší kapotáž. Pod kapotáží je však vše v souladu s dobou, a tak je přístrojový štít osazen novým, větším 5“ TFT displejem, který je odvozen z nové Yamahy Tracer 9 GT+, spolu s novým, ergonomičtějším přepínačem, který měl premiéru na letošních novinkách Tracer 9 a Niken. K dalším náležitě moderním prvkům patří quickshifter/autoblipper, kompletní sada elektronických asistentů včetně tří přednastavených jízdních režimů, připojení přes Bluetooth a tempomatu

    Yamaha XSR900 GP

    V nabídce budou dvě barvy – červená Legend nebo šedá Power, ceny a termín uvedení na trh však zatím nebyly zveřejněny. Základní XSR v současnosti stojí 279 990 Kč, takže odhadujeme cenu lehce přes 300 000 korun.

    Fotogalerie

    Vybrali jsme pro vás

    O peníze přijdou tak či tak. Jaká past se chystá na důchodce spořící v penzijku

    Premium Novinky v penzijním spoření jsou v legislativním běhu. Stát chce zvýšit příspěvky a přimět lidi, aby na penzi spořili...

    Životabudič pro desetitisíce pacientů: infuze železa do žíly. Málo se o něm ví

    Premium Nemohou dýchat, jsou unavení, otékají jim nohy, trpí arytmií, nadváhou, někdy i zmateností či depresí. Někteří netuší,...

    Divoká, velká jízda, říká sestra o životě skokanky a pornoherečky Absolonové

    Premium Disciplinovaná sportovkyně, soustředěná na výkony v bazénu a zlaté medaile, ale též holka, která si užívá život bez...

    Vezmeme vás na titulní stranu
    Sobota 2. prosince 2023, svátek má Blanka
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz