Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Porsche Mission X chce být nejrychlejší sériové auto na Nordschleife!

    Porsche Mission X | foto: Porsche

    Je potřeba si klást pořádné cíle. Porsche pro svou studii Mission X nastavilo laťku pěkně vysoko – má to být nejrychlejší sériově vyráběné auto na Severní smyčce Nürburgringu, která je považována za nejnáročnější kus asfaltu, jaký na Zemi najdete.

    8. června 1948 byl představen roadster 356, který se stal prvním Porsche s homologací do běžného provozu. Na den přesně o 75 let později byla představena studie Mission X, jež má ukazovat budoucnost sportovních modelů Porsche a je esencí takových modelů jako 959, Carrera GT nebo 918 Spyder. Nakonec s posledními dvěma sdílí i relativně kompaktní rozměry – rozvor činí 2,73 metru, na délku má 4,5 metru, na výšku pouze 1,2 metru a na šířku rovné dva.

    Design studie je pozoruhodný v tom, že auto nepůsobí agresivně. Je svalnaté, to ano, ale i možná díky barvě Rocket Metallic vypadá spíše elegantně. Kvůli lepší aerodynamice využívá 20“ kola předu a o palec větší vzadu. Zadní kola jsou vybavena takřka neviditelnými lopatkami, které pomáhají s chlazením zadních brzd. Otevírání dveří a nastupování do vozu připomíná legendární model 917. Připomínkou dalších slavných závodních modelů 908 a 906 jsou vertikálně orientované hlavní světlomety, zde ovšem s moderní LED technikou.

    Porsche Mission X

    Zajímavý detail je modernizovaný znak Porsche, který si na Mission X odbývá svou premiéru. Broušený drahý kov, trojrozměrná voštinová struktura a decentnější zlatá barva – to jsou při bližším pohledu rozdíly mezi modernizovaným znakem Porsche a jeho přímým předchůdcem.

    Uvnitř vozu se zaměření se na řidiče projevuje v asymetrii interiéru a jeho barevném pojetí. Obě sedadla jsou barevně odlišena. Kromě kožených polštářků v hnědé barvě Andalusie je sedadlo řidiče v šedé Kalahari a tvoří se středovou konzolou a přístrojovou deskou jeden barevný celek. Sedadlo spolujezdce je v kontrastním odstínu Andalusia Brown. Kromě skořepinových sedadel z CFRP a šestibodových bezpečnostních pásů integrovaných do monokoku na svět motorsportu odkazuje volant s přepínači režimů a páčkami řazení.

    Porsche Mission X

    Vás ale nejspíš zajímá, co tohle auto umí, že? Tady se Porsche zaměřilo na co nejlepší zážitky za volantem a pokud Mission X půjde do sériové výroby (a ono nejspíš půjde), pak to má být nejrychlejší sériově vyráběné auto na Nordschleife, má mít zhruba tolik koní jako kilogramů hmotnosti, bude generovat výrazně větší přítlak než aktuální 911 GT3 RS a protože to bude elektromobil, tak jeho elektrická architektura pracující s napětím 900 V bude schopna zhruba dvakrát rychlejšího nabíjení než umí Taycan Turbo S.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 15:00 středa 11. října 2023. Anketa je uzavřena.

    • Super
      12
    • Tvl
      7
    • Haha
      6
    • Cože
      6
    • Trapas
      6
    • Sladký
      5