Klasické Porsche 911 předělané na baterky je rychlejší než originál

Opravdu potřebuje legendární 911 elektrický pohon? Asi jen v zemi, kde vyhlásili ekopomatenci i málo provozovaným veteránům válku.

Jednou takovou zemí je Velká Británie, kde má být prodej aut se spalovacím motorem brzy definitivně zakázán. Divíme se automobilkám, že vůbec v téhle zemi ještě zůstávají. Zůstává i úpravce Everrati, který se právě novému trendu přizpůsobuje a legendární auta minulých dekád přestavuje na elektrický pohon.

Takové přestavby se dočkalo i Porsche 911 generace 964. Podobně jako u jiných úprav ikonických aut je potřeba zachovalou 911 kompletně odstrojit a zrenovovat, včetně aplikace dodatečné ochrany proti korozi. Každé auto vzniká na individuální objednávku, takže personalizaci se meze nekladou. Úpravce například nabízí kompletní karbonový bodykit rozšiřující karoserii, což je i případ tohoto konkrétního prezentovaného vozu.

Everrati Porsche 911

Ačkoli auto dostane elektrický pohon, zákazník si sám řekne, co chce udělat s motorem a převodovkou. Úpravce nabízí kompletní repasi, případně lze motor v horším stavu přetvořit v „umělecké dílo“. Každopádně slibované parametry auta špatné nejsou. Baterie o kapacitě 53 kWh pohání elektromotor o výkonu 500 koní a točivém momentu 500 Nm. Upravená 911 pak zrychlí z klidu na 100 km/h za méně než čtyři sekundy, tedy výrazně rychleji než původní originál se spalovacím motorem, který potřeboval 5,5 sekundy. Dojezd plně nabitého vozu činí zhruba 240 km.

Podobně jako u jiných restomodů má i tahle elektrifikovaná 911 přepracovaný podvozek, lepší brzdy a rovněž moderně vybavený interiér se všemi vymoženostmi digitální doby. Pokud by se vám elektrická 911 líbila, připravte si nějakou 964 a k tomu zhruba 250 tisíc liber, tedy asi sedm a půl milionu korun.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 23:30 pátek 15. října 2021. Anketa je uzavřena.

  • 18
  • 15
  • 11
  • 11
  • 10
  • 10