Když se podívám na složení článků nového Speedu, nemohu se ubránit pocitu, že byť nadáváme na nesmyslně přehnaná opatření kvůli emisím CO2 nebo na silně nastupující elektromobilitu, stále žijeme v době, kdy je svět aut nádherně pestrý, dost možná v jistých ohledech pestřejší, než byl kdy předtím. Stačí se jen podívat na kategorie aut a jejich pohonných jednotek. Krásně je to patrné na novinkách v tomto čísle.
Potkávají se tam vypiplané Ferrari 812 Competizione s tradičním atmosférickým V12, jehož jekot ve vysokých otáčkách trhá ušní bubínky, hypermoderní elektrický supersport s výkonem téměř 2000 koní, hybridní supersport od Czingeru s přehledem překonávající hranici 400 km/h, krásně udělané klasické Porsche s moderní technikou, ikonický americký pick-up Ford F-150, který se díky elektrickému pohonu proměnil v univerzální stroj vysoce přesahující rámec funkčnosti běžných aut, nebo nově pojatá, ovšem originální konstrukci ctící Kimera Evo37. Každý si může vybrat podle své chuti.
V testech jsme pro vás vyzkoušeli modernizovaný Hyundai i30 Fastback N a Ondra Kubík si provedené změny nemůže vynachválit. Řídili jsme i nejrychlejší verzi VW Touareg, Suzuki Swift Sport s mildhybridní technikou nebo zbrusu nové Subaru Outback. Postavili jsme proti sobě Golf GTI a Octavii RS, auta postavená na stejném základu a s prakticky shodnou technikou. Jaký je výsledek srovnání? Čtěte na straně 44. A pak je tu Audi RS e-tron GT. S trochou nadsázky Porsche Taycan Turbo s kroužky na přídi, ale není to tak docela pravda!
V rozhovoru František Vahala vyzpovídal Katarinu Kývalovou, která propadla kouzlu závodění s historickými auty, a když už je řeč o historicích, pak si určitě nenechte ujít reportáž z Monaco Grand Prix Historique s krásnými fotkami Ondry Kroutila.
Věřím, že každý z vás si v novém Speedu najde to své a že vám bude dělat společnost při letním odpočívání.
Pěkné čtení přeje Petr Horák, šéfredaktor.
Fotogalerie |