Když jsme v redakci přemýšleli, čím ročník 2021 odstartovat, a probírali jsme se testovacími auty, zjistili jsme, že celá řada z nich je čistě elektrická nebo alespoň nějakým způsobem elektrifikovaná. A tak vznikla myšlenka udělat číslo, které bude téměř výhradně věnováno jednomu z aktuálně nejprobíranějších témat současného automobilového světa.
Ano, jen v novinkách najdete pár aut, která nejsou elektrifikací dotčena, ovšem kouskům jako Lamborghini Huracán STO, které je inspirováno závodními verzemi Super Trofeo a GT3, nebo Jeepu Wrangler s poctivým atmosférickým V8 o objemu 6,4 litru to rádi promineme.
Uchopili jsme tematiku elektrických aut po našem. Jako jedni z prvních jsme vyzkoušeli nové BMW iX3 a Petr Hanke vám prozradí, zda v něm najdete tu správnou DNA.
Ondra Kubík se zase nechal inspirovat „pressovými“ fotkami Audi e-tron S Sportback a při vůbec prvním českém testu vyzkoušel, jestli opravdu jezdí smykem.
Ondra Štaidl zase zodpovědně prozkoumal přednosti městských prcků Renaultu Zoe a Hondy e a zarytý „harlejář“ Kamil Bernard se nechal zlákat k osedlání elektrického stroje Harley-Davidson LiveWire.
Pochopitelně jsme si nemohli nechat ujít příležitost jako jedni z prvních vyzkoušet novinku z Mladé Boleslavi: hybridní Octavii RS iV. Ondra Kubík toho má s „eresy“ najeto z redakce nejvíc, a tak mohl zodpovědně posoudit, jestli je RS iV pořád to správné RS, jaké mají řidiči nejen u nás rádi.
Řidičské silnice jsme tentokrát objeli s BMW i8, Pavel Vondráček procestoval elektromobilitě zaslíbenou Skandinávii, Samuel Vanko se ohlédl do historie, jak to s těmi elektromobily vlastně je, a našel i pár nádherných ikonických aut historie, jimž byl vdechnut nový elektrický život. A v rozhovoru jsem vyzpovídal Tomáše Chmelíka z ČEZ, jenž odpovídal na otázky, které řidiče v souvislosti s přechodem na elektrická auta asi nejvíce trápí.
Do nového roku tak vstupujeme vydáním Speedu, které jednoznačně kouká dopředu. S nějakým způsobem elektrifikovanými auty se nakonec i na stránkách Speedu budete setkávat čím dál častěji, jak ovšem ukazují zkušenosti, není to nic, co by mělo být proti našemu vnímání aut coby zdrojů potěšení za volantem. Ale nebojte se, už v příštím čísle se můžete těšit na auta, která elektřinu využívají pouze tradičním způsobem, a rozhodně to bude rychlé svezení!
Pěkné čtení vám přeje šéfredaktor Petr Horák.
Fotogalerie |