Nové vydání Speedu: Testovali jsme elektrická auta BMW iX3, Renault Zoe a hybridní Octavii RS iV

O čem bude nové číslo Speedu, který se věnuje výjimečným automobilům s vášní, láskou a v takovém rozsahu jako žádný jiný časopis? Šéfredaktor měsíčníku Petr Horák to napoví ve svém editorialu z novoročního vydání, jež bude zasvěceno převážně elektromobilům či elektrifikovaným vozům. Dojde i na eko Harleye.

Když jsme v redakci přemýšleli, čím ročník 2021 odstartovat, a probírali jsme se testovacími auty, zjistili jsme, že celá řada z nich je čistě elektrická nebo alespoň nějakým způsobem elektrifikovaná. A tak vznikla myšlenka udělat číslo, které bude téměř výhradně věnováno jednomu z aktuálně nejprobíranějších témat současného automobilového světa.

Ano, jen v novinkách najdete pár aut, která nejsou elektrifikací dotčena, ovšem kouskům jako Lamborghini Huracán STO, které je inspirováno závodními verzemi Super Trofeo a GT3, nebo Jeepu Wrangler s poctivým atmosférickým V8 o objemu 6,4 litru to rádi promineme.

Uchopili jsme tematiku elektrických aut po našem. Jako jedni z prvních jsme vyzkoušeli nové BMW iX3 a Petr Hanke vám prozradí, zda v něm najdete tu správnou DNA.

Nové elektrické BMW iX3

Ondra Kubík se zase nechal inspirovat „pressovými“ fotkami Audi e-tron S Sportback a při vůbec prvním českém testu vyzkoušel, jestli opravdu jezdí smykem.

Ondra Štaidl zase zodpovědně prozkoumal přednosti městských prcků Renaultu Zoe a Hondy e a zarytý „harlejář“ Kamil Bernard se nechal zlákat k osedlání elektrického stroje Harley-Davidson LiveWire.

Harley-Davidson LiveWire

Pochopitelně jsme si nemohli nechat ujít příležitost jako jedni z prvních vyzkoušet novinku z Mladé Boleslavi: hybridní Octavii RS iV. Ondra Kubík toho má s „eresy“ najeto z redakce nejvíc, a tak mohl zodpovědně posoudit, jestli je RS iV pořád to správné RS, jaké mají řidiči nejen u nás rádi.

Řidičské silnice jsme tentokrát objeli s BMW i8, Pavel Vondráček procestoval elektromobilitě zaslíbenou Skandinávii, Samuel Vanko se ohlédl do historie, jak to s těmi elektromobily vlastně je, a našel i pár nádherných ikonických aut historie, jimž byl vdechnut nový elektrický život. A v rozhovoru jsem vyzpovídal Tomáše Chmelíka z ČEZ, jenž odpovídal na otázky, které řidiče v souvislosti s přechodem na elektrická auta asi nejvíce trápí.

Novoroční vydání Speedu se tentokrát více zaměřuje na elektrické krále silnic. Těšte se na super testy!

Do nového roku tak vstupujeme vydáním Speedu, které jednoznačně kouká dopředu. S nějakým způsobem elektrifikovanými auty se nakonec i na stránkách Speedu budete setkávat čím dál častěji, jak ovšem ukazují zkušenosti, není to nic, co by mělo být proti našemu vnímání aut coby zdrojů potěšení za volantem. Ale nebojte se, už v příštím čísle se můžete těšit na auta, která elektřinu využívají pouze tradičním způsobem, a rozhodně to bude rychlé svezení!

Pěkné čtení vám přeje šéfredaktor Petr Horák.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 17:37 úterý 20. dubna 2021. Anketa je uzavřena.

  • 36
  • 30
  • 29
  • 27
  • 25
  • 25