Čtvrtek 2. května 2024, svátek má Zikmund

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Ford Mustang GTD je speciál GT3 do normálního provozu. Nordschleife chce dát pod 7 minut!

    Ford Mustang GTD | foto: Ford

    Ford Mustang GTD je nejodvážnější a nejvyspělejší Mustang všech dob, limitovaná edice výkonného vozu s homologací pro silniční provoz byla vyvíjena souběžně se závodním Mustangem GT3 a je připravena postavit se těm nejlepším supersportům světa.

    Na výrazné propojení Mustangu GTD se světem motorsportu odkazuje rozsáhlé použití uhlíkových vláken na karoserii, první odpružení svého druhu, které upravuje nastavení tuhosti pružin a světlé výšky podle podmínek na okruhu nebo na silnici, aktivní aerodynamika, přeplňovaný osmiválec s mazáním se suchou skříní, osmistupňová dvouspojková převodovka umístěná vzadu u zadní nápravy a hnací hřídel z uhlíkových vláken pro lepší rozložení hmotnosti, hořčíková kola, titanový výfuk a karbon-keramické – to vše společně vytváří agilní, mimořádně výkonný Mustang.  

    Mustang GTD se zrodil z konceptu závodního Mustangu GT3, s nímž se Ford příští rok vrátí do Le Mans, a bude vrcholem rodiny Mustangů, která nyní zahrnuje jak silniční, tak závodní provedení určené pouze pro okruhy. Do této rodiny patří nedávno odhalený Mustang GT4, Mustang GT3 anebo připravovaný závodní speciál Mustang Dark Horse R a další. Přídomek GTD odkazuje na závodní třídu série IMSA pro vozy, které jsou postaveny podle technických předpisů FIA GT3.

    Ford Mustang GTD

    Mustang GTD navrhl a zkonstruoval Ford ve spolupráci se společností Multimatic, která mimo jiné vyvinula Mustang GT3, Mustang GT4 a Ford GT, jenž zvítězil v Le Mans. Design Mustangu GTD je ryze účelový, ke snížení hmotnosti využívá panelů karoserie z uhlíkových vláken – blatníky, kapota, kryt, který nahrazuje víko zavazadlového prostoru, prahy dveří, přední splitter, zadní difuzor a střecha jsou vyrobeny z uhlíkových vláken, na přání je možné mít i karbonovou masku a zadní čelo.   

    Dostupný aerodynamický paket je rovněž z uhlíkových vláken a zahrnuje prvky průkopnicky využívané v motorsportu, jakož i některé technologie, které nejsou v závodech povoleny, jako jsou hydraulicky ovládané přední klapky pro řízení proudění vzduchu spolupracující s aktivním zadním křídlem.    

    Ford Mustang GTD

    Mustang GTD sází speciálně vyvinutý přeplňovaný V8 o objemu 5,2 litru se suchou klikovou skříní. Jeho výkon je přenášen prostřednictvím karbonového hřídele k osmistupňové převodovce umístěné u zadní nápravy, což přináší takřka ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50. Výjimečné výkony podtrhuje poloaktivní odpružení, které může měnit tuhost pružin i světlou výšku. Technologie adaptivních tlumičů s hydraulicky ovládaným odpružením s dvojí tuhostí pružin a dvěma úrovněmi světlé výšky dovoluje zmenšit světlou výšku v režimu Track o téměř 40 mm.

    Prvky kokpitu jsou zpracovány z prémiových materiálů včetně semiše Miko v kombinaci s kůží a uhlíkovými vlákny, sedadla Recaro jsou optimalizovaná pro jízdu na okruhu, titanové páčky řazení jsou vytištěné na 3D tiskárně, otočný volič převodovky a sériový štítek jsou vyrobeny z vyřazených titanových dílů stíhaček Lockheed Martin F-22. Zadní sedadla v tohle autě nenajdete.

    Výroba Mustangu GTD bude omezená a cena bude začínat přibližně na 300 000 USD. K dispozici bude Mustang GTD bude k na přelomu let 2024 a 2025.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 12:00 sobota 23. prosince 2023. Anketa je uzavřena.

    • Super
      16
    • Tvl
      12
    • Haha
      9
    • Cože
      9
    • Trapas
      9
    • Sladký
      9