Každé nové Ferrari je samozřejmě radost, ale poslední dobou se zdá, že to automobilka s těmi novinkami už trochu přehání a jednotlivé premiéry přestávají být významná automobilová událost. Na druhou stranu se nebojíme, že by Ferrari přicházelo o zákazníky, protože je snad jediná značka, která si dokonce může vybírat, komu svá auta prodá. To platí především o vrcholných exkluzivních vozech, které si musíte přímo zasloužit. Základní modelová řada je ovšem obvykle dostupná všem, pokud si tedy počkáte. Ferrari mívá vyprodáno na rok a půl dopředu.
Nyní přichází otevřená verze modelu 296, která dostala přídomek GTS. Technika se nijak výrazně neliší od kupé a o pohon se stále stará přeplňovaný šestiválec s elektrickou pomocí. Výkon spalovacího motoru je 663 koní, hybridní soustava má pak kombinovaný špičkový výkon 830 koní v 8000 min-1 a točivý moment 740 Nm v 6250 min-1. Ferrari 296 GTS používá stejné brzdy (z 200 km/h zastaví na 107metrech) i shodné rozměry kol jako kupé GTB a liší se jen o něco vyšší hmotností. Kupé vykazuje suchou hmotnost 1470 kg, 296 GTS je o 70 kg těžší.
Na dynamice se to ovšem moc neprojeví, protože z 0 na 100 km/h GTS zrychluje za stejných 2,9 sekundy a jede přes 330 km/h. Jen akcelerace na 200 km/h trvá 7,6 sekundy místo 7,3. Firemní testovací okruh ve Fioranu 296 GTS zvládne o 0,8 sekundy pomaleji než kupé, tedy v čase 1:21,8.
Zásadní rozdíl je tak opravdu jen pevná skládací střecha, která je složena za 14 sekund i za jízdy v rychlosti do 40 km/h. Střešní panel je rozdělený na dvě části a ty se schovají do nově navrženého prostoru mezi interiérem a motorem. Motor tak zůstane viditelný a zároveň nebude narušeno proudění vzduchu, který pomáhá dostat horko z motorového prostoru. Mechanismus střechy je velice podobný tomu použitému u SF90 Spider a celkové proporce vozu a design jsou od uzavřeného kupé 296 GTB téměř nerozeznatelné.
Připlatit si můžete za paket Assetto Fiorano, který obsahuje nové tlumiče a také nový výraznější přední nárazník s karbonovým „lízátkem“, který pomůže zvýšit přítlak vpředu o 10 kg. Další detaily z paketu znamenají úsporu hmotnosti 8 kg a hlavně zvýraznění vzhledu 296 GTS. Zásadní rozdíle proti standardnímu provedení GTS jsou u paketu Assetto Fiorano pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup2R určené prakticky jen na okruh a na suchý asfalt.
Stejně jako v případě ostatních Ferrari se ani u 296 GTS nebude výrobce bránit individuálním změnám a úpravám, co jen peněženka zájemce dovolí. Standardně k autu dostanete i sedmiletý servisní program s limitem ujetí 120 000 km.
Fotogalerie |