V nejnovějším Ferrari na léto si můžete nechat cuchat vlasy v rychlosti 330 km/h

Nová verze Ferrari se skládací střechou se po technické stránce nijak zásadně neliší od kupé 296 GTB.

Každé nové Ferrari je samozřejmě radost, ale poslední dobou se zdá, že to automobilka s těmi novinkami už trochu přehání a jednotlivé premiéry přestávají být významná automobilová událost. Na druhou stranu se nebojíme, že by Ferrari přicházelo o zákazníky, protože je snad jediná značka, která si dokonce může vybírat, komu svá auta prodá. To platí především o vrcholných exkluzivních vozech, které si musíte přímo zasloužit. Základní modelová řada je ovšem obvykle dostupná všem, pokud si tedy počkáte. Ferrari mívá vyprodáno na rok a půl dopředu.

Nyní přichází otevřená verze modelu 296, která dostala přídomek GTS. Technika se nijak výrazně neliší od kupé a o pohon se stále stará přeplňovaný šestiválec s elektrickou pomocí. Výkon spalovacího motoru je 663 koní, hybridní soustava má pak kombinovaný špičkový výkon 830 koní v 8000 min-1 a točivý moment 740 Nm v 6250 min-1. Ferrari 296 GTS používá stejné brzdy (z 200 km/h zastaví na 107metrech) i shodné rozměry kol jako kupé GTB a liší se jen o něco vyšší hmotností. Kupé vykazuje suchou hmotnost 1470 kg, 296 GTS je o 70 kg těžší.

Ferrari 296 GTS

Na dynamice se to ovšem moc neprojeví, protože z 0 na 100 km/h GTS zrychluje za stejných 2,9 sekundy a jede přes 330 km/h. Jen akcelerace na 200 km/h trvá 7,6 sekundy místo 7,3. Firemní testovací okruh ve Fioranu 296 GTS zvládne o 0,8 sekundy pomaleji než kupé, tedy v čase 1:21,8.

Zásadní rozdíl je tak opravdu jen pevná skládací střecha, která je složena za 14 sekund i za jízdy v rychlosti do 40 km/h. Střešní panel je rozdělený na dvě části a ty se schovají do nově navrženého prostoru mezi interiérem a motorem. Motor tak zůstane viditelný a zároveň nebude narušeno proudění vzduchu, který pomáhá dostat horko z motorového prostoru. Mechanismus střechy je velice podobný tomu použitému u SF90 Spider a celkové proporce vozu a design jsou od uzavřeného kupé 296 GTB téměř nerozeznatelné.

Ferrari 296 GTS

Připlatit si můžete za paket Assetto Fiorano, který obsahuje nové tlumiče a také nový výraznější přední nárazník s karbonovým „lízátkem“, který pomůže zvýšit přítlak vpředu o 10 kg. Další detaily z paketu znamenají úsporu hmotnosti 8 kg a hlavně zvýraznění vzhledu 296 GTS. Zásadní rozdíle proti standardnímu provedení GTS jsou u paketu Assetto Fiorano pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup2R určené prakticky jen na okruh a na suchý asfalt.

Ferrari 296 GTS

Stejně jako v případě ostatních Ferrari se ani u 296 GTS nebude výrobce bránit individuálním změnám a úpravám, co jen peněženka zájemce dovolí. Standardně k autu dostanete i sedmiletý servisní program s limitem ujetí 120 000 km.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 14:00 úterý 30. srpna 2022. Anketa je uzavřena.

  • 13
  • 11
  • 5
  • 4
  • 4
  • 3