Čtvrtek 24. června 2021, svátek má Jan
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • jít naiDNES.cz

    Nové Ferrari z limitované edice je extrémní ve všech ohledech

    Ferrari 812 Competizione | foto: Ferrari

    Nová vylepšená verze modelu 812 Superfast má silnější motor a je lehčí. A dokonce existuje i ve verzi se sundavací střechou…

    Ferrari si na klasické facelifty moc nepotrpí a spíše se vždy dočkáme výraznějších modifikací i po technické stránce. Model 812 Superfast je poslední v řadě klasických luxusních kupé s dvanáctiválcem vpředu a limitovaná edice Competizione je, dost možná, opravdu úplně poslední čistě atmosférické dvanáctiválcové Ferrari takového druhu.

    Ostatně skutečnost, že automobilka všech slíbených 999 kupé 812 Superfast a 599 otevřených verzí GTS (po 50 letech první „sériové“ dvanáctiválcové Ferrari s motorem vpředu a stahovací střechou) již vyprodala, hovoří zcela jasně, případní zájemci nečekali, protože taková auta už nebudou.

    Předchůdci se sice také sem tam dočkali nějakých otevřených verzí (buď velice omezených edicí, či spíše zakázkových kusů), ale v novodobé historii značky je to v případě modelu 812 vlastně největší objem produkce otevřených dvanáctiválcových aut.

    Ferrari 812 Competizione A

    Ferrari pro speciální edici Competizione znovu použilo svůj atmosférický dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, ovšem motor byl poměrně významně přepracován. Nové je sání, nové titanové ojnice jsou o 40 procent lehčí, odlehčené jsou také písty a nová je i o 3 procenta lehčí kliková hřídel. Celkově se podařilo snížit tření, snižovat ztráty má také nové olejové čerpadlo s proměnným výkonem a nová specifikace oleje.

    Nově navržená je rovněž hlava motoru, umožňující dosahovat vysokého kompresního poměru až 13,5:1. Podle výrobce je odvozena od konstrukce motoru pro F1. Kvůli emisním normám bylo přeprogramováno i přímé vstřikování paliva a zcela nový výfukový systém dostal povinně filtr pevných částic.

    Ferrari 812 Competizione A

    Díky všem těmto změnám nyní dvanáctiválec dosahuje výkonu 830 koní v 9250 min-1, točivý moment má hodnotu 692 Nm v 7000 min-1. Omezovač zarazí motor v rozletu až u 9500 min-1, takže je z něj „nejrychlejší“ motor v jakémkoli silničním Ferrari v historii. S dvanáctiválcem spolupracuje přepracovaná sedmistupňová dvouspojková převodovka s rychlejším řazením o 5 procent, která sílu motoru samozřejmě přenáší na zadní kola. Ta mají rozměr 315/35 ZR 20 a vůz dostal také aktivní natáčení zadní nápravy a elektronicky řízený diferenciál.

    Ferrari slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,85 sekundy, což už je u čisté zadokolky na samé hranici technicky možného. Zrychlení z 0 na 200 km/h má trvat jen 7,5 sekundy. Maximální rychlost Ferrari tradičně neuvádí, jen píše, že je „vyšší než 340 km/h“. V údajích nemůže chybět ani čas na kolo na okruhu ve Fioranu, 812 Competizione ho zvládne za minutu a dvacet sekund.

    Ferrari 812 Competizione

    Ferrari si dalo záležet i na aerodynamice a kromě zlepšení proudění vzduchu kolem auta a tím i (v závislosti na jízdním režimu) zvýšení přítlaku či snížení čelního odporu se podařilo dosáhnout zlepšení chlazení, a to nejen motoru, ale také převodovky a hlavně brzd.

    Ačkoli byste čekali, že u limitované edice několika málo kusů (která už bude jistě vyprodaná) bude všechno, na co si ukážete, chce Ferrari dodatečný příplatek za celokarbonová kola, která přinesou další úsporu skoro 4 kg. Takové ráfky se u Ferrari objevují vůbec poprvé. Další úpravy jsou už spíše kosmetické, ale určitě nemusíte mít strach, že by na srazu majitelů vozů italské značky nikdo nepoznal, že jste přijeli něčím speciálním (rozuměj pekelně drahým).

    Ferrari 812 Competizione A

    Ferrari tradičně o ceně těchto limitovaných edicí nemluví, ale stejně nám to může být jedno, protože pokud někoho z nás výrobce sám neoslovil, těžko si pak takové auto koupíme. Automobilka je pověstná tím, že si majitele těchto speciálních vrcholných aut vybírá.

    Dovolit si to může.

    Fotogalerie

    O čem sní tvůj e-mail?

    Šéfredaktor pro tebe každý čtvrtek vybere ty největší pecky a kauzy, které ti nesmí uniknout

    Kdo staví dům, musí si připlatit. Kvůli prudkému nárůstu cen nestačí hypotéky

    Premium Martin Hájek buduje v lokalitě Loukovec v Příhrazských skalách v Českém ráji dům, do kterého se nejspíš s rodinou nikdy...

    Ralsko 30 let poté. „Český Černobyl“ je skanzenem sovětské okupace

    Premium Zem je tu děravá jako ementál, naládovaná střelivem a nasáklá ropnými látkami. Co krok, to azbukou vyrytý nápis. Tu na...

    Sledujeme začátek rituální sebevraždy lidstva, říká Čech s IQ 206

    Premium Je jedním z nejchytřejších Čechů, ale jako robot nepůsobí. Při osobním setkání je Karel Kostka, vzděláním učitel,...

    Komentáře

    Mohlo by vás zajímat

    Vezmeme vás na titulní stranu
    Čtvrtek 24. června 2021, svátek má Jan
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet
    EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • jít naiDNES.cz