Čtvrtek 2. května 2024, svátek má Zikmund

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Nové Ferrari 296 Challenge se vzdalo hybridu, ale ponechalo si V6

    Ferrari 296 Challenge | foto: Ferrari

    Závodní série Ferrari Challenge pro rok 2024 dostane nové závodní auto vycházející z Ferrari 296 GTB.

    V rámci posledního závodu letošní sezony Ferrari Challenge okruhu v Mugellu odešlo do závodního důchodu Ferrari 488 Challenge. Model, který byl původně uveden na trh v roce 2017 a vylepšen na verzi Evo v roce 2020 dosloužil a jeho nástupce Ferrari 296 Challenge kje připraven na debut v sezóně 2024 jako devátý model v historii této série.

    Ačkoli nové závodní auto vychází ze sériového Ferrari 296 GTB, sdílí řadu prvků se svým veleúspěšným závodním sourozencem pro kategorii GT3, což z něj činí více než slibnou náhradu za 488 Challenge. Ferrari 296 Challenge na rozdíl od sériového provedení upouští od hybridní pohonné jednotky a nahrazuje ji pouze spalovacím motorem. V8 o objemu 3,9 litru předchůdce je nahradil přeplňovaný třílitrový V6 s úhlem rozevřením válců 120° jako má sériová 296 GTB (a závodní 296 GT3), který na zadní kola posílá 700 koní a 740 Nm.

    Ferrari 296 Challenge

    Vzhledem k tomu, že výkon 296 GT3 je podle předpisů omezen na 600 koní, je 700 koní u 296 Challenge zatím nejvyšší výkon ze všech iterací motoru F163 V6. Sériové auto se musí spokojit s výkonem 664 koní a dalších 167 koní přidává elektromotor, takže celkový výkon činí 830 koní.

    Ferrari tvrdí, že auto byl navrženo s ohledem na výkon a konzistenci a použilo podobná řešení jako loni představená 296 GT3 – vzhledem k jeho velkým úspěchům v závodech typu 24 hodin Nürburgringu to rozhodně není špatný přístup. Ferrari sice hybridní pohonnou jednotku sériového vozu, ale ponechalo nejmodernější techniku a systémy, včetně systému ABS Evo Track pro lepší výkon brzd v závodních podmínkách.

    Ferrari 296 Challenge

    Design není tak extrémní jako u dramaticky tvarované 296 GT3 s velkým přítlakem, ale 296 Challenge má přesto spoustu vylepšení specifických pro závodění na okruzích – agresivnější splitter, zadní křídlo, boční prahy a difuzor přispívají k maximálnímu přítlaku 870 kg při rychlosti 250 km/h, což je zatím nejvyšší hodnota ze všech vozů pro sérii Ferrari Challenge. O dostatečné chlazení se starají unikátní přední a zadní nárazníky, odvětrávaná kapota a zadní nárazník s mřížkou v podobném stylu jako u 296 GT3.

    Změny na podvozku nebyly specifikovány, ale je zřejmě došlo ke kompletnímu přepracování geometrie, přičemž na zakázku vyrobená kola jsou posazena hlouběji do podběhů a výrazně jim pomáhá negativní odklon. Každé auto bude obuto do sady nových 19“ pneumatik Pirelli vyvinutých speciálně pro 296 Challenge. Kromě systému ABS Evo Track má vůz nové brzdové kotouče CCM-R Plus, které zlepšují výkon brzda konzistenci při dlouhých jízdách na okruhu.

    Ferrari 296 Challenge

    Ferrari nezveřejnilo ani hmotnost vozu, ale po odstranění standardních skel, nepotřebných zbytečností v interiéru a hybridní pohonné jednotky lze očekávat hmotnost mnohem nižší než pohotovostní hmotnost 1470 kg sériového auta.

    Nové Ferrari 296 Challenge bylo představeno 23. října před závodem Finali Mondiali 2023 v Mugellu a první auta vyjedou na trať v příštím roce v rámci Ferrarí Challenge v Evropě a Severní Americe.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 12:00 úterý 27. února 2024. Anketa je uzavřena.

    • Super
      11
    • Trapas
      9
    • Haha
      7
    • Cože
      5
    • Sladký
      5
    • Tvl
      4