Adina Mandlová (1910–1991) vkročila do světa showbyznysu jako manekýna, ale co by jiné stačilo, bylo pro ni málo. Chtěla proniknout do filmového světa, což nebylo nijak jednoduché. Musela na to jít s důvtipem, a ten ona měla. Věděla, v jakých kavárnách a restauracích se filmová smetánka schází, a začala tam cíleně chodit.
„Byl to neobyčejný zjev, štíhlý a vzpřímený, sebejistý a hrdý. Jako by vás byla ovanula Paříž, když přešla kolem vás, tak výjimečná a jiná než všechny dívky, které jste mohli vidět kolem sebe, tak málo česká, a tak evropská,“ popsal Adinu dobový redaktor, který zřejmě sám propadl jejímu kouzlu. A o to přesně Adině šlo. Okouzlit.
Studentíci, kteří před ní roztouženě vzdychali, ani pisálci, které využívala k publicitě, ovšem nebyli tím, na koho cílila. Hledala slavného a ve filmovém průmyslu vlivného muže. Vyhlédla si Huga Haase (1901–1968).
Byl mladý, úspěšný a měl slabost pro krásné ženy. Právě toho Adina náležitě využila. Traduje se, že si v kavárně, kam Haas chodíval, schválně sedla k toaletám, aby kolem ní musel několikrát projít. Vyplatilo se. Všiml si jí. První kolo vyhrála.