Produkční spanilé koncertní jízdy kapely Ortel Libor Šíba si na Facebooku postěžoval na obchodní řetězec Kaufland kvůli stažení billbaordů, které propagují Megakoncert Ortel v prostorách a přilehlých pozemcích, jež řetězci patří.
Šíba viní Kaufland ze záměrného maření koncertů Ortelu a zároveň poukazuje na hlavní slogan neměckého supermarketu „Z lásky k Česku“, který se podle něj neslučuje s negací proti české vlastenecké kapele. V jednání obchodního řetězce, jak sám manažer kontroverzní kapely uvádí, vidí xenofóbní projev. „Z lásky k Česku - slogan, který dnešním dnem začal smrdět,“ píše produkční v úvodu své litanie.
Fotogalerie |
Vedení obchodního řetězce považuje obvinění za absurdní a odmítá, že by přelepením plakátů chtěli poškodit kapelu. „S tímto tvrzením rázně nesouhlasíme. Situace se týká 7 billboardů u našich prodejen. Vzhledem k tomu, že jsme zaznamenali jejich poškození, rozhodli jsme se je využít k jinému účelu. Billboardy byly na daných místech umístěny téměř po celou dobu domluvené kampaně, dnešním dnem by doba jejich vývěsu končila,“ vyjádřil se pro Expres tiskový mluvčí Kauflandu Michael Šperl.
Mnozí lidé na facebookových stránkách Kauflandu přesto vedení za toto rozhodnutí děkují. „Vedení Kauflandu v případu Ortel prokázalo charakter a odvahu,“ komentuje jeden zákazník a jiný píše v podobném duchu:„Díky za odstranění těch náckovských bilboardu.“
Proti koncertování kapely Ortel se postavil například hudebník David Koller, který vzkázal kulturním domům po celém Česku, že už k nim nepřijede, pokud tam nechají zahrát kapelu Tomáše Ortela, jenž je na Plzeňsku známý pod příjmením Hnídek.