Fakta okolo konstrukce janovského mostu Morandi, která po jeho zřícení vyplouvají na povrch, šokují celý svět. Je z nich totiž jasně patrné, že tragédie nebyla nic víc než otázkou času.
Jak informoval technický web Ingegneri, most prý v inženýrech vzbuzoval pochyby už od té doby, co byl postaven, tedy více než padesát let. Šlo prý o tragédii, na kterou se čekalo.
Chyby prý nastaly už ve chvíli, než se most vůbec začal stavět. Dopustil se jich totiž samotný architekt Riccardo Morandi ve svých výpočtech, když stavbu navrhoval.
Podle expertů se právě kvůli nim začal beton na povrchu částečně deformovat, což se správa italských dálnic snažila všemožně napravit v průběhu let.
Šokující je, že se zvyšující se zátěží most začal natolik chátrat, že se v roce 2009 dokonce uvažovalo o jeho demolici, i přesto ale zůstal nadále v provozu.
Jeho tragický stav se inženýři snažili stále dokola napravit částečnými úpravami a nedávno dokonce italská správa dálnic vyhlásila další výběrové řízení na opravu.
Ta poslední začala v roce 2016 a slova janovského inženýra hovoří za vše. „Ten most je špatně. Dřív nebo později bude muset být nahrazen,“ řekl.
Kromě všech informací o alarmujícím stavu mostu veřejnost šokuje i jeho fotografie, která byla pořízena jen pár dnů před tragédií. Jsou na ní vidět čouhající kabely a celkově tragický stav.
Italská vláda se nyní intenzivně snaží viníka tragédie odhalit, a jakmile skončí záchranná akce, pustí se do práce tým stavebních vyšetřovatelů. I tak už ale padají obvinění, a to především směrem ke společnosti spravující italskou dálniční síť Autostrade per l’Italia a firmu Atlantia, která ji ovládá.
Fotogalerie |