Neděle 17. ledna 2021, svátek má Drahoslav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • jít naiDNES.cz

    Přestaňte dávat peníze Marešovi, Slovákové a dalším, nemá to smysl, radí expertka

    Zlaté časy skončily, mládeži... | foto: Profimedia.cz

    Influencer. Výraz, s jehož výslovností má řada lidí velké obtíže, se v posledních letech skloňuje ve všech pádech. Malé děti už nechtějí být lékařem, kosmonautem ani fotbalistou, touží po „kariéře“ influencera. Podle australské expertky Jenni Romaniukové, jež vede největší světové centrum pro výzkum marketingu značek, však firmy, které influencery oslovují a sázejí na ně, vyhazují peníze oknem. Spolupráce s nimi nic nepřináší.

    „Prvním důvodem je to, že vůbec nemáte kontrolu nad tím, co říkají. Tím druhým je, že ačkoli mají početné publikum, musíte si uvědomit, kolik značek propagují. Je jich celá řada a vaše firma bude jen jednou z mnoha,“ řekla v rozhovoru pro Hospodářské noviny Australanka Jenni Romaniuková.

    Ta vede největší světové centrum pro výzkum marketingu značek Ehrenberg­-Bass Institute, sponzorované velkými firmami jako Coca-Cola či Facebook.

    „Navíc influenceři primárně prezentují sami sebe. Přesouvají se od jedné zakázky k druhé. Kladu si proto otázku, jak je přimět k dlouhodobé spolupráci. Nevidím v nich žádnou přidanou hodnotu a nedoporučuji ji,“ doplnila marketingová expertka.

    „Například YouTube může být užitečným nástrojem, pokud třeba chcete ukázat použití svého výrobku, ale není velký rozdíl v tom, jestli jej předvádí někdo, komu říkáme influencer, nebo někdo úplně jiný,“ poznamenala Romaniuková, podle níž je spolupráce s internetovými celebritami vyhazováním peněz. 

    Společnostem místo toho radí, aby oslovovaly nové zákazníky, kteří o jejich produktech ještě neslyšeli.

    Těžko říct, kdy si to uvědomí také firmy v Česku, které mají za to, že s influencery „objevily Ameriku“. Opravdu je nutné platit horentní sumy lidem, jako je Leoš Mareš, Nela Slováková nebo třeba Simona Krainová a Andrea Verešová, kteří zpropagují vše, za co jim firmy zaplatí? 

    Není to také o tom, že společnosti jsou „líné“ na to, hledat nové marketingové nástroje, a tak sahají po tvářích s mnoha sledujícími, aniž by se zajímaly, jestli jim to něco přinese?

    Fotogalerie

    O čem sní tvůj e-mail?

    Šéfredaktor pro tebe každý čtvrtek vybere ty největší pecky a kauzy, které ti nesmí uniknout

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 12:28 pátek 14. února 2020. Anketa je uzavřena.

    • Super
      169
    • Haha
      25
    • Sladký
      22
    • Tvl
      22
    • Cože
      18
    • Trapas
      18

    TEST olejů: nejhorší je kokosový, zdravější je i sádlo

    Premium Na smažení a fritování, do salátů, omáček i dresinků... Do velkého srovnání olejů a tuků jsme vybrali dvacet výrobků....

    Život s Ester. Není úplně málo komplikovaná, přiznává trenér Bank

    Premium Je to už pět let, co od svého bratra Ondřeje přesedlal jako trenér k Ester Ledecké. Dovedl ji k olympijskému zlatu v...

    Expremiér Sobotka se vrátil do pražských Stodůlek. Pořídil si byt v paneláku

    Premium Expremiér Bohuslav Sobotka se v tichosti vrátil z Moravy, kam se uchýlil po odchodu z politiky, do Prahy. Jak zjistila...

    Komentáře

    Mohlo by vás zajímat

    Vezmeme vás na titulní stranu
    Neděle 17. ledna 2021, svátek má Drahoslav
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet
    EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • jít naiDNES.cz