Úterý 21. ledna 2020, svátek má Běla
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • jít naiDNES.cz

    Přestaňte dávat peníze Marešovi, Slovákové a dalším, nemá to smysl, radí expertka

    Zlaté časy skončily, mládeži... | foto: Profimedia.cz

    Influencer. Výraz, s jehož výslovností má řada lidí velké obtíže, se v posledních letech skloňuje ve všech pádech. Malé děti už nechtějí být lékařem, kosmonautem ani fotbalistou, touží po „kariéře“ influencera. Podle australské expertky Jenni Romaniukové, jež vede největší světové centrum pro výzkum marketingu značek, však firmy, které influencery oslovují a sázejí na ně, vyhazují peníze oknem. Spolupráce s nimi nic nepřináší.

    „Prvním důvodem je to, že vůbec nemáte kontrolu nad tím, co říkají. Tím druhým je, že ačkoli mají početné publikum, musíte si uvědomit, kolik značek propagují. Je jich celá řada a vaše firma bude jen jednou z mnoha,“ řekla v rozhovoru pro Hospodářské noviny Australanka Jenni Romaniuková.

    Ta vede největší světové centrum pro výzkum marketingu značek Ehrenberg­-Bass Institute, sponzorované velkými firmami jako Coca-Cola či Facebook.

    „Navíc influenceři primárně prezentují sami sebe. Přesouvají se od jedné zakázky k druhé. Kladu si proto otázku, jak je přimět k dlouhodobé spolupráci. Nevidím v nich žádnou přidanou hodnotu a nedoporučuji ji,“ doplnila marketingová expertka.

    „Například YouTube může být užitečným nástrojem, pokud třeba chcete ukázat použití svého výrobku, ale není velký rozdíl v tom, jestli jej předvádí někdo, komu říkáme influencer, nebo někdo úplně jiný,“ poznamenala Romaniuková, podle níž je spolupráce s internetovými celebritami vyhazováním peněz. 

    Společnostem místo toho radí, aby oslovovaly nové zákazníky, kteří o jejich produktech ještě neslyšeli.

    Těžko říct, kdy si to uvědomí také firmy v Česku, které mají za to, že s influencery „objevily Ameriku“. Opravdu je nutné platit horentní sumy lidem, jako je Leoš Mareš, Nela Slováková nebo třeba Simona Krainová a Andrea Verešová, kteří zpropagují vše, za co jim firmy zaplatí? 

    Není to také o tom, že společnosti jsou „líné“ na to, hledat nové marketingové nástroje, a tak sahají po tvářích s mnoha sledujícími, aniž by se zajímaly, jestli jim to něco přinese?

    Fotogalerie

    Premium

    Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

    Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

    Premium

    Převratná metoda z IKEM: jak zhubnout přeprogramováním metabolismu

    Lékař Marek Beneš je už třetím rokem vedoucím lékařem projektu, při kterém se pomocí laseru „oslepí“ nervové buňky...

    Premium

    Přivřela oči a doufala v polibek. Manžel ji místo toho shodil ze srázu

    Ležela vedle něj a pravidelně oddychovala. Odtáhl se od ní, co mu jen postel dovolila, a otočil se zády. Musí to udělat...

    Komentáře

    Mohlo by vás zajímat

    Vezmeme vás na titulní stranu
    Úterý 21. ledna 2020, svátek má Běla
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet
    EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • jít naiDNES.cz