jít naiDNES.cz

Přestaňte dávat peníze Marešovi, Slovákové a dalším, nemá to smysl, radí expertka

Zlaté časy skončily, mládeži... | foto: Profimedia.cz

Influencer. Výraz, s jehož výslovností má řada lidí velké obtíže, se v posledních letech skloňuje ve všech pádech. Malé děti už nechtějí být lékařem, kosmonautem ani fotbalistou, touží po „kariéře“ influencera. Podle australské expertky Jenni Romaniukové, jež vede největší světové centrum pro výzkum marketingu značek, však firmy, které influencery oslovují a sázejí na ně, vyhazují peníze oknem. Spolupráce s nimi nic nepřináší.

„Prvním důvodem je to, že vůbec nemáte kontrolu nad tím, co říkají. Tím druhým je, že ačkoli mají početné publikum, musíte si uvědomit, kolik značek propagují. Je jich celá řada a vaše firma bude jen jednou z mnoha,“ řekla v rozhovoru pro Hospodářské noviny Australanka Jenni Romaniuková.

Ta vede největší světové centrum pro výzkum marketingu značek Ehrenberg­-Bass Institute, sponzorované velkými firmami jako Coca-Cola či Facebook.

„Navíc influenceři primárně prezentují sami sebe. Přesouvají se od jedné zakázky k druhé. Kladu si proto otázku, jak je přimět k dlouhodobé spolupráci. Nevidím v nich žádnou přidanou hodnotu a nedoporučuji ji,“ doplnila marketingová expertka.

„Například YouTube může být užitečným nástrojem, pokud třeba chcete ukázat použití svého výrobku, ale není velký rozdíl v tom, jestli jej předvádí někdo, komu říkáme influencer, nebo někdo úplně jiný,“ poznamenala Romaniuková, podle níž je spolupráce s internetovými celebritami vyhazováním peněz. 

Společnostem místo toho radí, aby oslovovaly nové zákazníky, kteří o jejich produktech ještě neslyšeli.

Těžko říct, kdy si to uvědomí také firmy v Česku, které mají za to, že s influencery „objevily Ameriku“. Opravdu je nutné platit horentní sumy lidem, jako je Leoš Mareš, Nela Slováková nebo třeba Simona Krainová a Andrea Verešová, kteří zpropagují vše, za co jim firmy zaplatí? 

Není to také o tom, že společnosti jsou „líné“ na to, hledat nové marketingové nástroje, a tak sahají po tvářích s mnoha sledujícími, aniž by se zajímaly, jestli jim to něco přinese?

Fotogalerie

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Jakub Šural: Snažím se, aby na mě brácha mohl být hrdý

Přes půl roku uplynulo od toho 29. dubna, kdy fotbalový svět přišel o Josefa Šurala a Jakub Šural, obránce Zbrojovky...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Komentáře

Mohlo by vás zajímat