Beer bike se na první pohled jeví jako velmi originální druh zábavy. Parta mladých lidí dá 350 eur a získá 90 minut jízdy na pivním kole v centru Prahy a v ceně je dále: třicetilitrový sud s českým pivem, pohledná servírka a také anglicky mluvící průvodce/řidič.
„Bary na kolečkách“ provozují v Praze minimálně tři firmy. Jedna z nich operuje například na Letné. Ta, která celé šílenství kolem beer bikes odstartovala, se specializuje zejména na centrum.
Skupina až patnácti pasažérů projíždí centrem Prahy i přes ulici Pařížská, která je známá jako nejluxusnější ulice Prahy. Přes ni se pivem posílení cizinci dostávají až na Staroměstské náměstí, kde si dají krátkou pauzu.
Blokují dopravu
Cizinci si beer bikes zamilovali. Je to pro ně originální způsob, jak prozkoumat centrum města, do kterého zavítali na dovolenou. Obyvatelům Prahy se ale tento projekt vůbec nelíbí. A důvodů je hned několik:
Tak například vozidla firem provozujících beer bikes blokují dopravu. Bary na kolečkách jsou totiž velice pomalé a těžko je někdo v úzce uličce může předjet, protože mají rozměry jako dodávka.
Kritikům se také nezamlouvá fakt, že pasažéři, kteří si zběsilou jízdu v pojízdném baru užívají, jsou nepřipoutaní, nemají helmy a hrozí jim tak nebezpečí.
Zvlášť když mají trochu upito a devadesát minut šlapání v kombinaci s letními pařáky a s přísunem alkoholu nepůsobí jako nejlepší nápad. Pasažér může mít slabší chvíli, spadne do vozovky a malér je na světě.
Naše vyškolené týmy dohlíží na bezpečnost
Jaroslav Stuchlík, šéf Beer Bike Prague, tedy firmy, která s tímto fenoménem v Praze začala, je ale klidný. „Za celou dobu, co projekt funguje, se nic nestalo. Mluví za nás čísla,“ sdělil Stuchlík Expresu.
„Máme vyškolený tým, který dohlíží na bezpečnost jízdy. Kdyby byl někdo z hostů opravdu opilý, nebo neukázněný, tak mu nebude dovoleno v jízdě pokračovat. Naše jízda má nějaká pravidla a ta se musejí dodržovat,“ vysvětlil dále hlavní muž Beer Bike Prague.
I přestože má Stuchlík pravdu a jeho projekt (zatím) nemá škraloup v podobě dopravní nehody, tak je jeho firma často trnem v oku jak pro policisty, tak například pro radního pro Prahu 1 Ivana Solila (ČSSD).
Zakažte beer bikes jako v Amsterdamu, žádá radní
„Toto zařízení je velmi nebezpečné. Je nebezpečné pro ty, co na něm pijí a šlapou, a současně je velmi nebezpečné pro chodce, řidiče a podobně. Je to zárodek dalších dopravních problémů,“ říká Solil, který by byl nejradši, kdyby Praha mohla – podobně jako kdysi Amsterdam – projekty typu beer bikes zakázat. „To je nejlepší cesta,“ dodává.
Stížnosti na beer bikes eviduje i Policie ČR. Ta ale problém nemůže řešit, jelikož takzvané pivní kolo není zákonem definované vozidlo.
Provozovatelé pivních kol si tak (prozatím) mohou oddechnout. Jejich zákaz je v nedohlednu, jelikož takto radikální krok nedovoluje zákon. Nejspíše se tak bude čekat na první problém v podobě nehody a pak se začne třást zem!
ANKETA: Zakázali byste pivní kola neboli beer bikes?
Fotogalerie |