Vražda ruského velvyslance Andreje Karlova, kterého v pondělí 19. prosince střelil do zad během výstavy v galerii turecký policista mimo službu Mevlüt Mert Altıntaş (22), je jednou z věcí, jenž až přílišně připomíná, jak moc se dnešní doba změnila.
Zatímco jindy by trvalo až hodiny zjistit, jak k celé tragédii vlastně došlo, natož uvolnit snímky z místa činu, nyní se jedná jen o minuty, kde celý svět může sledovat nejen video z celé tragédie, kde je zachyceno úplně vše, ale jedná se dokonce o snímky tak plné kvality, jako byste měli pocit, že sami stojíte uprostřed dějiště hrůzy.
Mstitel za Aleppo, jehož motiv vraždy podle posledních informací souvisel s právě probíhající válkou v Sýrii, se stal, možná nečekaně, možná očekávaně, zejména ale až cynicky virálním symbolem sociálních sítích.
Fotografie, kdy mladý policista stojí nad mrtvým tělem ruského diplomata s pistolí v ruce a ještě je všemu sám dobře ustrojen, je už graficky parodována, nadto je z ní cítit, že bude patřit do souboru snímků, které se budou jednou označovat jako „zásadní historické fotografie“.
A bezesporu je už nyní tou, na níž bude rok 2016 vzpomínat.