1. Podporování kampaní
Chtěli jste vyjádřit solidaritu s LGBT komunitou tak, že jste si v červnu zabarvili profilový obrázek na Facebooku do duhova? To jste si tedy dovolili dost. Jestli je něco otravnějšího, než milion nových profilovek, pak je to milion statusů lidí, kteří si na to stěžují.
2. Bradavky
Nejdřív Instagram urážely ženské bradavky, tak je začal banovat, a tím zase Instagram naštval ženské bradavky (a jejich nositelky). Výsledek? Obrovská kampaň #FreeTheNipple a cecky všude. Všude!
3. Akty na Akademii
Čerstvý kousek. Feministky nechali stáhnout výstavu ženských aktů z Akademie Věd. Mimo jiné jim vadilo, že dívky jsou na obrázcích stavěny do rolí pouhých sexuálních objektů. Nás tedy vkusné fotografie, zobrazující krásu ženského těla, neuráží ani trochu. Ale vsadíme se, že jde o princip, o ten jde přece vždycky.
4. Bodyshaming, make-up shaming a jakýkoliv jiný shaming
V roce 2015 je úplně jedno, jestli jste tlustí, hubení, jestli se líčíte nebo ne, zda si holíte podpaží, barvíte vlasy nebo se šťouráte v nose. Každý měsíc má právo urazit se jedna skupina, kterou údajně někdo uráží kvůli tomu, jak vypadá.
5. Kelímek na kafe
Aktuální kauza zejména v zahraničí. Řetězec Starbucks se rozhodl letos zimní kelímek zbavit vloček a vánočních symbolů. To byl hodně odvážný krok, protože podle lidí z internetu tak brojí proti samotnému duchu Vánoc. Tak určitě!
6. Korektní pojmenování
„A ty jsi gay nebo homosexuál nebo jak se vám vlastně říká?“ Já jsem hlavně Pavel, díky za optání. S lidskou potřebou dávání nálepek nic neuděláme, dostali jsme se ale do bodu, kdy je to extrémní. A jeden se pak bojí cokoliv říct, aby někoho neranil. Ve finále z toho vycházejí pojmy jako „tihle“ nebo „jiní“. Náš osobní favorit - označení „tmavší spoluobčané“. Uvědomujete si, že to je tisíckrát urážlivější, než říct prostě cikán?
7. Lepek
Podporováním lepku, nedejbože jeho konzumací, urážíte celou lidskou rasu. Tečka.