Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Idiotská rekonstrukce i Scheinherrův špunt: Hřib to schytává za Zahradní Město

    Ještě ani neutichl humbuk kolem nové podoby Hlavního nádraží a Zdeněk Hřib (Piráti) už hasí další rekonstrukční blamáž. I tentokrát si naběhl on sám, když začal velebit novou podobu železničního podjezdu v Průběžné nedaleko Skalky. Ta už podle něj není „nevábnou ostudou“. Bohužel ti, kdo místem jezdí, jeho nadšení ani v nejmenším nesdílejí, ba právě naopak. Co náměstkovi pro dopravu vytýkají?

    „Takhle se píše příběh Prahy: Zahradní Město je příkladem mimořádného městského rozvoje, který zdaleka nekončí! Možná si mnozí z vás ještě pamatují původní železniční podjezd na Průběžné u Skalky. Byla to taková místní nevábná ostuda. Most tady sloužil jako nosič pro reklamy, vše kolem bylo zpustlé a občas se tu zasekl o nízkou mostovku nějaký vysoký náklaďák,“ shrnul ve svém oslavném příspěvku Zdeněk Hřib.

    „Před pár lety se ale vše upravilo a vznikl tu fungl nový terminál. Díky tomu jsou teď zastávky veřejné dopravy napojené přímo na vlakový přestup. Nové oddělené pruhy pro veřejnou dopravu navíc uvolnily cestu tramvajím a autobusům,“ pochválil se náměstek.

    „To zdaleka není všechno. V budoucnu tudy totiž povede takzvaná VRTka, neboli vysokorychlostní trať. Bude tu stavět ve stanici Praha-Zahradní Město na trase úseku mezi Vršovicemi a Běchovicemi,“ doplnil s tím, že místo čeká velký stavební boom a rozvoj. Developeři už si prý na něj brousí zuby už dlouho.

    Pražané i ti, kdo místem pravidelně jezdí, jeho nadšení nesdílejí. Možná je vizuálně hezčí, to je ale asi tak všechno. Protože funkční rozhodně ne.

    Zdeněk Hřib se rád fotí, o tom není pochyb. Bohužel jenom na místech, která se mu hodí do krámu...

    „Přesná ukázka totálně idiotského provedení rekonstrukce. Totálně promrhaná příležitost, jak využít prostor. Dříve sem tam drobné zdržení, dnes kolony až k metru Skalka. Když se celé místo bouralo a stavělo od nuly, nechápu, proč někdo zvolil tohle naprosto hloupé řešení s milionem semaforů. Proč mají chodci vůbec přecházet vozovku? Vozovka pro auta měla být odsunutá víc stranou a přístup na vlak měl být přímo z nástupiště MHD. Tohle je fakt extrémně nepovedené. Doma tomu říkáme Scheinherrův špunt,“ zhodnotil zmíněné místo Robert, který byl jedním z mnoha, kdo přispěli do následné diskuze pod příspěvkem.

    „Jezdím tam denně. Dřív plynule průjezdná trasa, dnes z jedný strany kolony až na jižní spojku, z druhý až na Skalku kvůli blbě seřízeným semaforům, kterých je asi pět za sebou. Fakt pecka,“ doplnil Karel. I on má za to, že aktuálně je toto místo za trest. Co na tom, že se na něj lépe kouká, když tu stojíte v nekonečných kolonách.

    Náměstek pro dopravu to schytal i za velebení překotné výstavby a aktivit developerských společností. Ta s sebou podle místních přinese další zhoršení života v okolí.

    Zdeněk Hřib razí heslo, že bez pěkné fotky není pěkný den.

    „Vážený pane. Bylo by fajn také zajistit například dodávku vody. Bydlíme v Petrovicích a díky výstavbě v Horních Měcholupech, Hostivaři a okolí nejsou Pražské vodovody a kanalizace schopny zajistit minimální tlak vody. Ani ráno, ani večer. Samozřejmě, holedbejte se dále. Nehledě na to, že ačkoli proběhla obrovská výstavba v okolí, nebyla posílená jediná komunikace, výstavba probíhá na úkor občanské vybavenosti a čehokoli dalšího, co nejsou byty,“ vzkázal Hřibovi nespokojený Roman.

    S podobnými problémy se aktuálně potýkají nebo brzy potýkat budou i další městské části. Ať už třeba Žižkov, kde se v okolí bývalého Nákladového nádraží staví jako o závod, nebo třeba Vysočany či Modřany a další místa, kde developeři berou útokem nevyužívané brownfieldy.

    Jestli čekáte, že si kritikům bývalý primátor ozval, tak bohužel. Zjevně už chystá další oslavný příspěvek o tom, jak se něco „povedlo“ nebo kde je to „hezké“.

    Fotogalerie