Čtvrtek 14. listopadu 2024, svátek má Sáva
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Nové jízdní řády přinesly chaos. Dopravci rušili spoje, které nabíraly hodinová zpoždění, a povolávali historické vozy

    Společnost Arriva také využila historických vozů. Pasažéři se navíc museli...

    Společnost Arriva také využila historických vozů. Pasažéři se navíc museli připravit na nefunkční topení. | foto: Facebook/@alespet

    Třetí adventní neděle měla pro české železniční tratě znamenat malou revoluci. Soukromí dopravci totiž na mnoha místech nahradili státní České dráhy. Dopravci dostali rok, aby se na tuto změnu připravili. O ostudu však na mnoha místech nebyla nouze. Některé spoje na nádraží vůbec nepřijely, některé přijely, ale jako by se vrátily v čase, a lidé usedali do vozů bez topení nebo ještě s nápisy československých drah. V některých vlacích jednotlivé vozy oddělovaly mříže.

    Nový jízdní řád přinesl na české dráhy řadu novinek. Soukromí dopravci převzali některé linky českého státního dopravce a problémy na sebe nenechaly dlouho čekat. Některé spoje byly úplně zrušeny bez náhrady, někde museli dopravci použít náhradní vozy ze svých rezerv. Zpoždění vlaků narůstala a poruch přibývalo.

    RegioJet na lince z Mostu do Žatce představil starší vagony, které jsou uvnitř poškozené a nevypadají vůbec hezky. Zároveň na voze nefunguje informační systém. Dopravce tedy bude muset ve voze vylepit informační tabule. Z dálky však nebude jasné, o jaký vlak se jedná. Změna se navíc nedá očekávat v dohledné době a minimálně dva roky by se vlak na lince měnit neměl.

    Chaos vyvolaný změnou jízdního řádu a potřebou změnit na některých linkách typy vozů způsobil navíc RegioJetu problémy už před několika dny, kdy společnost prodávala lístky na sedadla, která ve voze nakonec vůbec nebyla, a lidé tak museli cestu trávit na podlaze vozu.

    Změny vozů na jednotlivých linkách přidělaly problémy také RegioJetu. Lidé si kupovali lístky na místa, která ve vozech nebyla.

    „Cestujícím se ještě jednou omlouváme. Velmi nás mrzí, že jsme nedokázali přímo na místě vyřešit situaci odpovídajícím způsobem,“ sypala si společnost popel na hlavu přes svého mluvčího Aleše Ondrůje.

    Cestující v Mostě, kteří čekali v neděli na svůj vlak od RegioJetu, dostali na nástupiště informaci, že je spoj zrušen, a to bez náhrady. 

    Vlak nakonec na nástupiště přece jen dorazil, ovšem jen pomocí jiného vozu, který jej musel táhnout. Na vině měly být problémy s převodovkou, kterou se nepodařilo opravit.

    „Myslím si, že společnost RegioJet si aspoň vyzkoušela, jak nasadit zálohový vůz. Teď na něj čeká, bude připraven na další jízdu,“ řekl náměstek hejtmana Ústeckého kraje Jaroslav Komínek (KSČM), který prováděl inspekci toho, jak nový jízdní řád funguje v praxi.

    Problémy se nevyhnuly ani společnosti Leo Express, která zrušila některé své spoje a pro případ nouze povolala ze slovenského Humenného motoráky z osmdesátých let, které si musela vypůjčit od muzejního spolku. Personál společnosti byl v historických vozech celý den a vyčkával, zda bude jejich služeb zapotřebí.

    Až se slovenského Humenného povolal Leo Express dva náhradní vozy, které slouží jako muzejní exponát.

    Bez komplikací se neobešly ani cesty se společností Arriva. Pokud jste jeli do Prahy z Českých Budějovic, bylo nutné připravit se na více než dvouhodinové zpoždění. A při cestě z hlavního města do Tanvaldu na lidi čekaly další historické vozy, tentokrát i s nápisy v azbuce.

    „Cestující z vyhřátého motoru byli tři minutky před odjezdem přehnáni do retro soupravy. Brejlovec má bohužel komplet rozbité topení, takže souprava jede úplně vymrzlá,“ napsal na svém facebookovém profilu jeden z cestujících Aleš Petrovský.

    Společnost Arriva se nechala slyšet, že vozy využívá pouze dočasně a plánuje je nahradit modernější variantou. V historických soupravách je prostor mezi jednotlivými vozy oddělen mříží. V jednotlivých kupé byly k vidění ještě staré místenky z června a září tohoto roku.

    Společnost Arriva také využila historických vozů. Na některých vozech nechyběly ani nápisy v azbuce.

    Jedním z rozčílených lidí byl Filip Peter, který si stěžoval přímo na stránkách společnosti Arriva. 

    „Před přesně měsícem jste řekli, že jste plně připraveni a vše je naprosto o. k. A dnes? Arriva si musí uvědomit, že nevystupuje jen za sebe, ale za obraz celé české železnice, jejíž obraz jste dnes tak jako další pošlapali,“ uvedl Filip Peter rozčíleně.

    Dopravce se ovšem brání tím, že nešlo o lež, ale že na vině byly technické poruchy, kvůli nimž bylo třeba nasadit zálohy včetně zapůjčených vozů.

    Společnost Arriva také využila historických vozů. Ve vozech byly k vidění také...

    „Situace se zásadně zlepší, jakmile dostaneme další vlaky, které se dokončují. Každý začátek je náročný a zvlášť u tak velkého projektu. Za komplikace se omlouváme,“ napsala společnost na svých stránkách.

    Před vánočními svátky se navíc očekává značné vytížení vlakových spojů a všichni tak doufají, že dopravci své problémy co nejdříve vyřeší. Cena lístků totiž kolem období Vánoc prudce stoupla a mnoho spojů je již týdny dopředu vyprodaných.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 10:58 úterý 14. dubna 2020. Anketa je uzavřena.

    • Trapas
      24
    • Tvl
      22
    • Super
      21
    • Haha
      19
    • Cože
      18
    • Sladký
      17
    Vezmeme vás na titulní stranu
    Čtvrtek 14. listopadu 2024, svátek má Sáva
    • Premium

      Získejte všechny články
      jen za 89 Kč/měsíc

    • schránka
    • Přihlásit Můj účet

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz