„Nedávno jsem tady psala, že máme plán, jak v Praze udělat bydlení dostupnější. Jedno z řešení je výstavba na brownfieldech. Několik z vás mi napsalo, že jsou to jen plané sliby. Tak zde nabízím jeden konkrétní příklad,“ prsí se na sociální síti šéfka TOP 09 Markéta Pekarová Adamová.
„Nákladové nádraží Žižkov. Starší z vás si jej možná pamatují v plném provozu, mladší tam zase možná byli v posledních letech na koncertě nebo v letním kině. Nyní se zde bude stavět bydlení pro 15 tisíc lidí,“ prozradila.
„Nespornou výhodou výstavby na brownfieldech je často již funkční dopravní síť, a to především MHD. Tato nová čtvrť samozřejmě vyžaduje nové školy, obchody, lékaře, ale i místa pro společenské vyžití,“ naběhla si na smeč.
„TOP 09 má s výstavbou bytů asi tolik společného co já. Prostor pro byty tam je, ale doprava asi zkolabuje, už teď je to Želivského křižovatkou hrůza, o okolních ulicích ani nemluvě,“ ozvala se jedna z obyvatelek Prahy, která rozhodně nesdílí názor šéfky zmíněné politické strany.
Nejen místní mají strach, že se s novými developerskými projekty už tak hustý provoz ještě více zahustí a okolí bude jedním velkým parkovištěm, protože komunikace nejsou nafukovací a desítky tisíc nových rezidentů nepojmou.
„Památkově chráněná funkcionalistická budova nádraží promění v moderní společensko-kulturní centrum. Lidé tak nebudou muset za těmito službami a aktivitami dojíždět, jelikož vznikne nové svébytné město ve městě. To ve výsledku opět ulehčí dopravě,“ trvá na svém Pekarová.
„Díky našim topáckým kolegům z pražského magistrátu, že to dotáhli. Skvělá práce!“ dme se pýchou.
Pražané si klepou na čelo a ptají se, čím přesně se TOP 09 tak zasloužila? Navíc nabídka developerů rozhodně nehovoří v její prospěch a „dostupné bydlení“ byste v nabídce hledali marně. Dvoupokojové byty startují na 8 milionech korun, výjimkou ale nejsou ani ty za 12 milionů.
Fotogalerie |