Slávistická MHD? Sparta vrací úder vlastní tramvají. Řeči o jednotném designu dostávají na frak

Pražský magistrát přes léto oznámil vítěze soutěže o jednotný design Pražské integrované dopravy (PID). Současných osmnáct barevných variant se má postupně sjednotit do jediné, která mnohým připomíná barvy Slavie. Hokejová Sparta to nenechala jen tak a představila svou vlastní tramvaj. Velkolepá prohlášení o sjednocování podoby MHD ze strany magistrátu dostávají další trhliny. Do budoucna se navíc neplánuje omezování reklamních ploch na vozech.

Pražský magistrát představil svůj plán pro Pražskou integrovanou dopravu. V neveřejné soutěži město zaplatilo téměř dva miliony korun za vymyšlení toho, v jakém designu budou vozy jezdit.

Do patnácti let má být vizuál jednotný a krásně přehledný, alespoň na papíře. Realita může vypadat jakkoliv jinak, a to doslova. Důkazem budiž nový vzhled tramvaje, kterou si sparťané přivlastnili alespoň vizuálně.

„Sparta je Praha! Seznamte se, tahle kráska v následujících měsících rozzáří ulice v Praze. Už jste ji potkali?“ ptá se hokejová Sparta na sociálních sítích.

Nový design Sparta představila nedlouho poté, co PID vypustila do ulic svůj vlastní prototyp autobusu s novým nátěrem.

Magistrát žádný problém ani rozpor nevidí. V případě designu na reklamních plochách jde pouze o polep, takže Pražané mohou být klidní, že lak pod ním je v těch správných barvách. To, že nejsou vidět, je zjevně zcela nepodstatné.

Absurdní situaci spojenou se vzhledem MHD v Praze doplňuje také soudní spor mezi architektem Patrikem Kotasem, jenž designoval tramvaj 15T, a právě magistrátem, který hodlá jeho nátěr nahradit tím novým, šedo-červeným.

V rámci Pražské integrované dopravy má dojít ke sjednocování vizuálu...

Náměstek primátora Adam Scheinherr soutěž o nový vzhled MHD podporoval argumenty, že jednotný vzhled bude pro cestující příjemnější a nepřehledná džungle s všemožnými barvami bude minulostí. Město se rozhodlo tento cíl podpořit i z peněz Pražanů.

Zároveň peníze hodlá získávat z prodeje reklamních ploch, kdy polepy samotný nátěr kompletně překryjí. A vizuální pelmel je zpátky, milí Pražané! 

Na stránkách společnosti Mobilboard je možné si reklamní plochy v síti PID Praha pronajmout. Takzvaný „celopolep“ firma doporučuje na dlouhodobé kampaně v trvání až tří let!

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 12:28 pátek 22. ledna 2021. Anketa je uzavřena.

  • 40
  • 18
  • 17
  • 14
  • 13
  • 13