Vyšlechtěná drůbež sice abnormálně rychle roste, často se tak děje v nevyhovujících podmínkách, nehledě na to, že kvůli genetických modifikacím trpí velkými bolestmi a dalšími zdravotními problémy.
Obránci zvířat proto spustili kampaň Rychlokuřata, která upozorňuje na utrpení kuřat chovaných pro maso na českých farmách. Zapojila se do ní řada známých osobností a influencerů.
Na sociálních sítích zveřejnila videa na podporu kampaně třeba zpěvačka Marta Jandová, herci Hynek Čermák, Vladimír Polívka, Václav Neužil, herečky Jana Plodková, Olga Plojhar, Michaela Tomešová, Veronika Čermák Macková a influencerka Martina Třešňáková.
Režisér Vít Klusák se chopil příležitosti připomenout se veřejnosti, která už mohla pozapomenout na jeho předchozí počiny, a napsal výzvu na sociální sítě obchodního řetězce Lidl. Zajímá se v ní o to, jestli plánuje řetězec skoncovat s prodejem rychlokuřat.
Bohužel v té souvislosti nezmínil, jestli zmíněný řetězec je jediný, kdo taková kuřata v Česku prodává. Pokud ne, nabízí se otázka, jestli se stejným dotazem obeslal i další hráče na trhu.
V opačném případě by se zástupci Lidlu mohli cítit právem dotčení a Klusák by tak účast na kampani Rychlokuřata zařadil mezi ty méně povedené, na něž není třeba být pyšný, mají ho jenom zviditelnit a ukázat na něj jako na toho, komu jde o dobro společnosti a všech lidí.
To ostatně předvedl třeba ve chvílích, kdy naháněl Andreje Babiše mladšího nebo když nalákal tisíce důchodců do neexistujícího hypermarketu a pak se jim vysmál.
Fotogalerie |