Pondělí 6. května 2024, svátek má Radoslav

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Wiesmann se vrací na scénu s roadsterem s působivým výkonem 680 koní

    Wiesmann Project Thunderball | foto: Wiesmann

    Značka Wiesmann vstala z popela a přináší na trh vůbec první plně elektrický sportovní kabriolet.

    Wiesmann, který proslul malosériovou výrobou kupé a roadsterů, to měl v posledních letech hodně těžké, ale i přes bankrot se podařilo značku zachránit a po restrukturalizaci se vrací na trh se zcela novým a vlastně i revolučním modelem.

    Pod krycím názvem Project Thunderball se ukrývá vůbec první sportovní roadster poháněný elektřinou, který je možné koupit. Wiesmann za něj chce 300 000 eur, což je nyní necelých 7,5 milionu korun. Vzhled roadsteru vychází z tradičního designového jazyka německé malosériové automobilky, ale přináší celou řadu nových prvků.

    Wiesmann Project Thunderball

    Ovšem to hlavní se odehrává pod karoserií (na kterou byl použit hliník, ocel, ale i uhlíková vlákna) a hliníkovým šasi. Wiesmann vsadil na elektřinu a i když prozatím tají, o jakou techniku se jedná, dá se toho mnoho odvodit od zveřejněných technických parametrů. Wiesmann vždy přebíral motory a převodovky od BMW, ale zdá se, že teď změnil dodavatele a podle všeho zavítal do skladů Porsche.

    Elektrická platforma se dvěma elektromotory funguje na 800V bázi a použitá baterie má kapacitu 92 kWh, z toho je 83 kWh použitelných. To jsou parametry prakticky totožné s elektrickým Porsche Taycan (a Audi e-tron GT). Celkový výkon elektromotorů je 680 koní a točivý moment má hodnotu 1100 Nm. Nicméně na rozdíl od Porsche má Wiesmann jednostupňovou převodovku, takže je ještě potřeba počkat na oficiální potvrzení původu techniky.

    Wiesmann Project Thunderball

    I přes použití dvojice elektromotorů tohle není čtyřkolka ale zadokolka, každý z motorů má totiž na starosti jedno kolo. Tohle auto bude mít určitě velice zajímavé jízdní vlastnosti. Wiesmann slibuje zrychlení na 100 km/h za 2,9 sekundy a na 200 km/h za 8,9 sekundy. Dojezd vozu má překročit 500 km, baterie lze nabíjet výkonem až 300 kW a využít půjde i palubní nabíječka s výkonem 22 kW, která by měla zaručit dostatečné nabití přes noc. Jen potřebujete přístup k třífázové zásuvce.

    Hmotnost se prý podařilo udržet na 1775 kg, což je docela slušná hodnota vzhledem k tomu, že se jedná o elektromobil s velkou a těžkou baterií. 52 % hmotnsoti pak sedí na zadních kolech. Wiesmann tento elektrický roadster vybavil plně nastavitelným podvozkem včetně nastavitelných zkrutných stabilizátorů, nechybí ani masivní brzdy. Vpředu a vzadu jsou kotouče o průměru 380 mm. Auto jezdí na 21“ kolech s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S o rozměru 265/30 ZR 21 vpředu a 305/25 ZR 21 vzadu.

    Wiesmann Project Thunderball

    Lze předpokládat, že vedle roadsteru bude k dispozici i kupé. Wiesmann prozatím neřekl, jestli bude výroba nějak omezená, ale jelikož vozy této značky nikdy nebyly velkosériová záležitost, tak čekací doba asi nebude krátká a zase tak moc exemplářů na silnicích neuvidíme.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 18:49 neděle 23. října 2022. Anketa je uzavřena.

    • Super
      28
    • Cože
      19
    • Haha
      9
    • Trapas
      9
    • Sladký
      8
    • Tvl
      8