Vůz je už v prodeji a zájemci o tuhle elektrickou novinku, která bude konkurovat například chystanému nástupci Porsche Boxster a Cayman (již budou na elektřinu), už mohou skládat zálohy. Stojí 300 000 eur.
K pohonu slouží dvojice elektromotorů, celkový výkon je 680 koní, točivý moment 1100 Nm, vůz vystřelí z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a z 0 na 200 km/h za 8,9 sekundy. Wiesmann stále neupřesňuje původ elektrického systému, nicméně si vždy celky pohonu „půjčoval“ od zavedených německých výrobců, v případě aut se spalovacími motory šlo o agregáty a převodovky BMW včetně řídící elektroniky. V tomto případě zveřejněné parametry naznačují, že by mohlo jít o systém Porsche použitý v modelu Taycan.
Elektrický systém pohonu totiž běží na napětí 800 V, kapalinou chlazená baterie má kapacitu 92 kWh (z toho 83 kWh využitelných) a ze stejnosměrné rychlonabíječky ji lze nabíjet výkonem až 300 kW. To jsou parametry velice blízké právě baterii v Porsche Taycan. Oficiálně to však potvrzeno není. Víme jen, že ve Wiesmannu je baterie uspořádaná do písmene T a váží 500 kg, zatímco v Taycanu jsou jednotlivé moduly rozmístěné v podlaze jinak, takže vyloženě převzatý a bez úprav systém nebude.
Každopádně velká kapacita baterie dovoluje autu dojezd zhruba 500 km a podle Wiesmannu se tak posouvá využitelnost tohoto vozu z pouhé hračky na jedno odpoledne na seriózní víkendový sporťák. Užitečná bude i funkce nabíjení výkonem až 22 kW z palubní nabíječky, takže bude stačit propojovací kabel k třífázové zásuvce. Na rozdíl od jiných elektromobilů s podobně velikými bateriemi je Wiesmann relativně lehký. Hmotnost vozu, jehož konstrukce z velké části využívá uhlíkové kompozity, je 1700 kg.
Fotogalerie |