Pátek 27. ledna 2023, svátek má Ingrid
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    680 elektrických koní pro nový roadster od Wiesmannu

    Wiesmann Project Thunderball | foto: Wiesmann

    Znovuzrozená německá malosériová automobilka Wiesmann upřesnila technické parametry svého chystaného elektrického roadsteru, který je prozatím pojmenován Project Thunderball.

    Vůz je už v prodeji a zájemci o tuhle elektrickou novinku, která bude konkurovat například chystanému nástupci Porsche Boxster a Cayman (již budou na elektřinu), už mohou skládat zálohy. Stojí 300 000 eur.

    Wiesmann Project Thunderball

    K pohonu slouží dvojice elektromotorů, celkový výkon je 680 koní, točivý moment 1100 Nm, vůz vystřelí z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a z 0 na 200 km/h za 8,9 sekundy. Wiesmann stále neupřesňuje původ elektrického systému, nicméně si vždy celky pohonu „půjčoval“ od zavedených německých výrobců, v případě aut se spalovacími motory šlo o agregáty a převodovky BMW včetně řídící elektroniky. V tomto případě zveřejněné parametry naznačují, že by mohlo jít o systém Porsche použitý v modelu Taycan.

    Elektrický systém pohonu totiž běží na napětí 800 V, kapalinou chlazená baterie má kapacitu 92 kWh (z toho 83 kWh využitelných) a ze stejnosměrné rychlonabíječky ji lze nabíjet výkonem až 300 kW. To jsou parametry velice blízké právě baterii v Porsche Taycan. Oficiálně to však potvrzeno není. Víme jen, že ve Wiesmannu je baterie uspořádaná do písmene T a váží 500 kg, zatímco v Taycanu jsou jednotlivé moduly rozmístěné v podlaze jinak, takže vyloženě převzatý a bez úprav systém nebude.

    Wiesmann Project Thunderball

    Každopádně velká kapacita baterie dovoluje autu dojezd zhruba 500 km a podle Wiesmannu se tak posouvá využitelnost tohoto vozu z pouhé hračky na jedno odpoledne na seriózní víkendový sporťák. Užitečná bude i funkce nabíjení výkonem až 22 kW z palubní nabíječky, takže bude stačit propojovací kabel k třífázové zásuvce. Na rozdíl od jiných elektromobilů s podobně velikými bateriemi je Wiesmann relativně lehký. Hmotnost vozu, jehož konstrukce z velké části využívá uhlíkové kompozity, je 1700 kg.

    Fotogalerie

    Vybrali jsme pro vás

    Kdo je tajemný otec Ladušky, kterého moc neukazuje? Byl ve vězení za vraždu

    Lada Horová, známá hlavně jako Laduška, sdílí na sociální sítě kdeco, a to včetně fotek ze soukromí. Ukazuje partnera,...

    Přes 30 let s Rusy. Nechtějí válku, ale víc nechtějí prohru, říká byznysman

    Premium S Ruskem se Jiří Anderle poprvé seznámil v roce 1986, kdy jako turista navštívil Kavkaz. O deset let později začal do...

    Největší zlo jsou cukry, tuky tělo potřebuje, říká výživový specialista

    Premium Výživová doporučení se mění. Dokonce i tuky, které bývaly na černé listině, už jsou brány na milost a staly se součástí...

    Fotbal se mění, Slavia také. Trpišovský exkluzivně o trendech i návratu Stancia

    Premium Když se ve chvilce volna vyrazil projít po pískovcových útesech a díval se, jak do skal narážejí mořské vlny, hlavou mu...

    Komentáře

    Mohlo by vás zajímat

    Vezmeme vás na titulní stranu
    Pátek 27. ledna 2023, svátek má Ingrid
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet
    EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Černá kronika
  • Jen pro muže
  • Virál
  • Sport
  • Video
  • Telebrity
  • Tipy na dárky
  • jít naiDNES.cz