Elektrické GT s retro nádechem nabízí výkon 600 koní a dojezd 500 km

Za skromným jménem se skrývá poměrně zajímavé elektrické kupé s výkonem 600 koní.

Poprvé o sobě dal švýcarský automobilový start-up Piëch vědět před dvěma roky na autosalonu v Ženevě. Tehdy jistý Toni Piëch, syn bývalého šéfa Volkswagenu, představil koncept chystaného vozu. Ten nyní získává konkrétnější obrysy a v roce 2024 by měl zamířit do prodeje.

Jedná se o dvoudveřové kupé klasického stylu, něco jako Jaguar F-Type, Nissan Z a Aston Martin V8 Vantage v jednom. Z některých úhlů tohle kupé vypadá i jako nějaký Wiesmann. Velikostí dost připomíná Porsche 911.

Piech GT

Podle tvůrce Toniho Piëcha je design kupé nadčasový a není svázán módními spotřebitelskými cykly.

Nepůjde ovšem o nějaký malosériový projekt na zakázku. Tenhle start-up má smělé plány a chce na stejné modulární elektrické platformě představit také SUV a luxusní sedan. Pokud získá zájemce a investory. Elektrický systém je vlastní a skládá se ze tří elektromotorů. Dva jsou vzadu a každý má na starosti jedno kolo, třetí motor pohání přední nápravu. Celkový výkon má být 600 koní a začínající švýcarská automobilka slibuje mimořádné jízdní zážitky blížící se tradičním sportovním vozům se spalovacími motory.

Tomu odpovídá i třeba návrh akumulátoru, který má tvar písmene T a zabírá prostor uprostřed auta a vzadu, aby řidič a spolujezdec mohli sedět co nejníže. I přes poměrně masivní balíček baterií má vůz vážit pod 1800 kg, což je o zhruba půl tuny méně než u srovnatelně výkonných elektromobilů dnešní doby. Automobilka spolupracuje s čínskou společností Desten na nové generaci baterií s vyšší energetickou hustotou a bude chvíli trvat, než bude její prototyp hotov. Ovšem sériovou baterii máte na 80 procent nabít za pouhých osm minut a dojezd vozu má být 500 km. To by naznačovalo, že baterie bude mít kapacitu kolem 100 kWh.

Piech GT

I tak už ale jezdí aspoň první prototyp, na kterém se ladí základní věci. Druhý prototyp s novou baterií má být hotov v březnu 2022 a v roce 2023 vznikne další série prototypů. Jízdní zkoušky mají být po vzoru velkých německých automobilek velice důkladné. Skutečnost, že se na vývoji podílí Klaus Schmidt, který v minulosti pracoval třicet let u divize BMW M, naznačuje, že to výrobce nejspíš myslí vážně. V managementu jsou i lidé od Tesly a Volkswagenu. V prvních letech chce Piëch vyrábět aspoň 1200 aut ročně.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 23:30 neděle 20. února 2022. Anketa je uzavřena.

  • 11
  • 9
  • 3
  • 2
  • 2
  • 1