Nejsme si jistí, jestli se u takovýchto kreací dá mluvit o konkurenci. Theon Design je britský úpravce, který tvoří podobné projekty jako americký Singer, a na první pohled by člověk rozdíl ani nepoznal. Jedná se totiž také o značně modernizovanou 911 založenou na generaci 964, ovšem s klasickými prvky.
Každý vůz vzniká na specifické přání zákazníka a projekt HK002 je teprve třetí. Není bez zajímavosti, že jde o druhé auto, které míří do Hongkongu. Tvorba každého auta je podobná jako u Singeru nebo jakéhokoli úpravce, který renovuje klasická auta a předělává je na individuální objednávku.
Základem je nějaká slušná ojetá 911 generace 964, ta je kompletně odstrojena a začne zdlouhavý proces renovace a úprav. Přestavba každého auta zabere zhruba 18 měsíců. Na nosných částech jsou pak všechna poškození opravena, použity jsou dodatečné výztuhy, a pak teprve následuje přechod k modelování karoserie.
Vedle klasického plechu lze použít i hliník, skelná vlákna či uhlíkové kompozity. Zákazník této 911 chtěl třeba rozšířené blatníky ve stylu modelu 911 S/T, design přední části je inspirován prodlouženou kapotou prvních 911. Elektricky nastavitelná zrcátka jsou pak kopií těch na konceptu Speedster z roku 2018.
Interiér se sice nese v duchu klasických 911, ale samozřejmě jsou v něm nové sedačky a vše bylo důkladně přepracováno s důrazem na kvalitu materiálů a zpracování. Autu nechybí klimatizace, audiosystém a moderní elektronická výbava či lepší výkonné světlomety.
Úpravce Theon Design nabízí také několik motorů. Lze mít objemy 3,8 až 4,0 litru, atmosférické nebo přeplňované. HK002 dostal jednotku o objemu 3,8 litru s výkonem 371 koní a přímo řazenou převodovku G50 z generace 993, která byla kompletně zrepasována.
Ceny se odvíjejí od individuálních požadavků klientů, ale obvykle startují někde u devíti milionů korun.
Fotogalerie |