Nový SPEED: Rozlučka s Audi R8, rozhovor před Dakarem i ohlédnutí za Monaco Grand Prix Historique

Zimní SPEEDu je venku! A najdete v něm hromadu zajímavých článků…

V testech jsme vyzkoušeli nový Range Rover Sport P400, Mercedes-AMG EQE 43 nebo MINI John Cooper Works. Do Španělska jsme vyrazili vyzkoušet závěrečnou edici Audi R8 GT RWD, před Dakarem jsme vyzpovídali Martina Prokopa, dáme vám tip na to, jak děti přivézt k motorsportu, aniž byste ruinovali rodinný rozpočet a ohlédneme se za úžasnou Monaco Grand Prix Historique.

HLAVNÍ TEST

Audi R8 GT RWD

Když Audi R8 dorazilo na trh, vyvolalo to u mnohých úšklebek na tváři. Dnes je R8 jeden z posledních supersportů ze staré školy. A bohužel už se loučí. Na konec Audi přichystalo limitovanou edici auta s výkonem 620 koní a pohonem jen zadních kol.

Za volantem Audi R8 GT RWD si uvědomíte podstatu a kouzlo klasického sportovního vozu s motorem uprostřed. Desetiválec, který musíte točit, ostrá převodovka a obratnost motokáry vytvářejí fantastický celek. Všech 333 kusů této limitované edice je závěrečným představením jedné úspěšné éry. Své pocity ze zřejmě nejlepší verze Audi R8 vám zprostředkuje Petr Hanke.

ROZHOVOR

Martin Prokop

Martin Prokop – juniorský titul mistra světa z rallye už má trochu zaprášený, ale i tak se dál objevuje jak na tratích rychlostních zkoušek WRC. Především pak ale závodí v dálkových soutěžích.

Chystá se na další ročník Rallye Dakar, má vylepšené auto, odhodlání i stejně odhodlaného navigátora. Než techniku odeslal do Marseille, povídal si s Petrem Horákem nejen o Dakaru, ale i o aktuálním dění ve WRC a dalších věcech.

LIVE FOR SPEED

Live for speed - Prague Academy

Motokára – pro někoho prostředek k zábavnému trávení volného času s kamarády v motokárové půjčovně, pro někoho základní stavební kámen v jeho kariéře ve světě motorsportu. Všichni úspěšní piloti F1, cestovních a GT vozů, vytrvalostních závodů a dokonce i rallye nebo autokrosu v určité části své kariéry závodili v motokárách a často se do nich v rámci tréninku i vracejí, protože karting představuje tu nejryzejší podobu závodění.

Vše je bezprostřední a intenzivní, také proto je jízda v motokáře skvělá průprava i pro zkušené piloty z jiných automobilových disciplín. Motokára je pro automobilové závodníky něčím podobným jako pro motorkáře „kroska“. Prakticky každá automobilka působící ve vrcholném motorsportu má program na výchovu mladých nadějných jezdců v juniorských formulových sériích. Česká Praga jde ještě dál, hledá talenty mezi malými dětmi. A úspěšně.

HISTORIE

Monaco Grand Prix Historique

Monaco Grand Prix Historique se koná od roku 1997. Původně nebylo v plánu se s historickými vozy do ulic Monte Carla vracet, první ročník vznikl v rámci oslav sedmi set let vlády Grimaldiů jako ojedinělá událost, ale kvůli extrémní oblíbenosti se stala pravidelnou akcí a koná se před závodním víkendem soudobé F1.

Třináctý ročník monacké Grand Prix historiků byl úžasná událost a s potěšením vám můžeme oznámit, že druhému nejmenšímu státu světa se opět podařilo zahrát všemi barvami a apelovat na všechny naše smysly. Organizátoři sestavili sedm snových startovních roštů a zdi budov knížectví se opět otřásaly v základech pod náporem toho nejlepšího, co motorsport v uplynulých dekádách přinesl. Navíc Monaco Grand Prix Historique obešlo roční pauzu. Obvykle je pořádáno jednou za dva roky, ale díky covidové přestávce v roce 2020 fanoušci dostali dva ročníky za sebou.

Užijte si zbytek roku s posledním vydáním SPEEDu a přeji vám krásné čtení!

Petr Horák, šéfredaktor

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 12:00 středa 19. dubna 2023. Anketa je uzavřena.

  • 10
  • 10
  • 2
  • 2
  • 2
  • 2