Pátek 3. května 2024, svátek má Alexej

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Škoda Enyaq Coupé RS iV: Maximální výbava, ale také nejpomalejší RS

    Škoda Enyaq Coupé RS iV | foto: Škoda

    Nejdražší Škodovka všech dob stojí v základu skoro 1,6 milionu korun, s výbavou navíc skoro dva miliony…

    Škoda Enyaq iV nikdy neměla být dostupné elektrické auto a ani odvozené „kupé“, tedy SUV s rychleji klesající střechou ve stylu BMW X6, nelze brát jako levnou alternativu ke konkurenci. Škoda naopak nasadila na Enyaq poměrně odvážné ceny a to samé platí i o nově příchozí verzi Enyaq Coupé, která bude k mání i ve vrcholné sportovnější verzi RS.

    Verze RS u Škody ovšem nikdy nebyly vyhraněná sportovní auta, ale spíše samostatné verze výbavy s optickými prvky, které mají navodit atmosféru sportovního auta. Škodovky s označením RS vždycky dostaly nějaký silný motor z nabídky, ať už diesel nebo zážehový. A i teď u elektrického Enyaqu má verze RS to nejlepší, co elektrická platforma MEB koncernu Volkswagen nabízí (respektive co koncern Škodě dovolí).

    Škoda Enyaq Coupé RS iV

    Enyaq Coupé RS iV tak má velkou 82kWh baterii (reálně lze využít zhruba 77 kWh) a celkový výkon dvou elektromotorů, když na každé nápravě je jeden, činí 300 koní. Točivý moment 460 Nm je hezké číslo, ale ono to u elektromobilů s jedním převodem zase tak moc neznamená. Koně a newtonmetry mělo vždy smysl řešit u aut se spalovacím motorem, ale i u nich je výsledné zpřevodování důležité.

     Elektrický Enyaq Coupé RS je každopádně schopný zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy a omezovač rychlosti je posunut na 180 km/h, zatímco běžné verze jedou jen 160 km/h. I tak je to ale jednoznačně nejpomalejší auto s označením RS v nabídce Škody. Spolu s verzí 80x (ta má 265 koní a 425 Nm a také dva motory a tedy pohon všech kol) může Enyaq Coupé RS tahat až 1400 kg těžký přívěs ve stoupání do 8 %, verze Enyaq 80 s jedním motorem smí táhnout jen 1200 kg.

    Škoda Enyaq Coupé RS iV

    Enyaq Coupé RS se ale kromě silnějšího pohonu dočkal i sníženého podvozku (o 15 mm vpředu a o 10 mm vzadu) a nově naladěného progresivního řízení, stejné prvky dostane i verze Sportline. Jinak se veze RS bude lišit detaily, které u běžných verzí k dispozici nebudou. Jde o odlišný design kol, jiné barvy (třeba křiklavá Mamba Green), typy čalounění a dekory v interiéru, případně další individuální doplňky.

    Škoda Enyaq Coupé RS iV

    Když nepůjdete rovnou po verzi RS, je Enyaq Coupé samozřejmě k dispozici i se standardními „motorizacemi“ jako běžný Enyaq, které nabídnou 204, respektive 265 koní. Ceník jednotlivých verzí Enyaqu Coupé bude automobilka zveřejní postupně.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 7:18 úterý 5. července 2022. Anketa je uzavřena.

    • Super
      4
    • Trapas
      4
    • Haha
      3
    • Cože
      3
    • Sladký
      2
    • Tvl
      2