Nissan Z má i přímo řazenou převodovku. Do Evropy se podívá asi jen díky individuálnímu dovozu

Oficiálně můžeme kvůli „bezemisní“ politice EU na sportovní kupé se zadním pohonem zapomenout. Ale vy si nějak poradíte...

Klasické sportovní kupé se silným zážehovým motorem vpředu, pohonem zadních kol a stále ještě přímo řazenou převodovkou je v době, kdy elektrické musí být všechno, balzám na duši. Před rokem byl ukázán prototyp a teď přišla řada na sériový vůz, který se naštěstí od docela zajímavého předsériového konceptu skoro vůbec neliší.

Nissan také upřesnil technické parametry. Jméno zůstává prostě Nissan Z bez číselného přídomku, jak tomu bylo dříve. To by napovídalo, že asi zkrátka bude jen jedno Z. Kdyby si automobilka nechávala prostor pro několik verzí s různými motory lišícími se objemem a výkonem, určitě je nějak číselně označila.

Nissan Z

Pod kapotou vpředu je dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec o objemu 3,0 litru s přímým vstřikováním paliva. Jedná se o motor VR30DDTT, který debutoval v Infiniti Q50 v roce 2016. Možná si pamatujete, že jsme posledně odhadovali výkon motoru na 400 koní – a trefili jsme to prakticky přesně. Jsou to ty „americké“ koně, na ty naše evropské přepočtené z kilowattů je to 405 koní. Nejvyššího výkonu dosahuje motor v 6400 min-1, nejvyšší točivý moment má hodnotu 475 Nm a k dispozici je mezi 1600 a 5600 min-1.

Nissan přesné číslo neuvádí, jen řekl, že akcelerace z klidu na 96 km/h byla vylepšena o 15 procent. To by napovídalo, že ji nové Z zvládne za rovné 4,0 sekundy. Stejně jako u předchozího 370Z bude i nové „zetko“ ve verzi s manuálem vybaveno asistentem s automatickými meziplyny při podřazení, ale ten bude možné samozřejmě vypnout, stejně jako systém kontroly stability a kontrolu trakce.

Nissan Z Performance

Verze s manuálem má také asistent pro plynulé rozjezdy bez cukání a škubání, což asi bude u auta se speciální odolnější spojkou potřeba. Kdo se někdy rozjížděl s vytuněným autem s keramickou spojkou, asi ví, jaký je to v městském režimu po pár křižovatkách „opruz“. Kdo by přece jen nechtěl řadit sám, může si koupit verzi s devítistupňovým automatem s možností řazení páčkami pod volantem. Samosvorný diferenciál nebude v základní výbavě, dostane ho jen verze Z Performance. Takže pokud budete řešit individuální dovoz z USA (což budete zřejmě muset), ujistěte se, aby auto mělo Z Performance paket. K prodejcům mají první kusy dorazit na jaře příštího roku. 

Nissan Z Performance

Jinak je sympatické, že Nissan neprovedl nějaký zásadní odklon od filozofie modelu Z. Interiér je poměrně konvenční s tradičními, i když samozřejmě moderními prvky. Nechybí tak na řidiče natočená kaplička tří dodatečných ukazatelů, ale před řidičem už je multifunkční displej. Nissan slibuje, že nové Z bude pořád klasický sporťák věrný tradici kompaktních silných zadokolek.

Nissan Z Performance

Podvozek, ačkoli prošel zásadní revizí a nové jsou třeba tlumiče a řízení, je vlastně poměrně konvenční a má zajistit vždy předvídatelné vlastnosti. Doufejme, že to opravdu bude fungovat, jak Nissan slibuje. Jen je škoda, že s oficiálním dovozem do Evropy moc počítat nemůžeme. Snad se budou nezávislí dovozci činit a nějaké to „zetko“ přivezou. Bylo by to příjemné osvěžení trhu a Toyota Supra by pak neměla tak jednoduchou pozici.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 23:30 pondělí 27. prosince 2021. Anketa je uzavřena.

  • 10
  • 7
  • 5
  • 4
  • 4
  • 3